۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
لزوم تسهیلگری بیشتر برای ورود سرمایه گذاران به بافت تاریخی گرگان 
رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد؛

لزوم تسهیلگری بیشتر برای ورود سرمایه گذاران به بافت تاریخی گرگان 

گرگان- فردوسی، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی گرگان خواستار تسهیلگری در زمینه ورود سرمایه گذاران به بافت تاریخی گرگان شد و گفت: این فرصت گردشگری در گلستان متناسب با ظرفیت ها توسعه نیافته است.

ابوذر فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بافت تاریخی گرگان به عنوان نخستین بافت تاریخی ثبت شده کشور که سال ها به فراموشی سپرده شده بود، طی یک دهه گذشته شاهد تحولات خوبی بوده اما ورود به این محدوده کم نظیر و گفت و گو با اهالی و ذی نفعان نشان می دهد فرصت های خوبی پیش رو دارد که مورد غفلت قرار گرفته اند.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان توسعه گردشگری را فرصتی کم هزینه و پردرآمد برای بهبود اقتصاد دانست و گفت: در شرایطی که توسعه صنایع سنگین و معادن، سرمایه گذاری بالا و منابع انرژی بیشتری برای ایجاد و رونق نیاز دارند، گردشگری می تواند با مصرف کمتر بازدهی بهتر و البته سریعتری برای جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی گرگان نگین زیبا در استان گلستان و فرصتی کم نظیر برای رونق اقتصادی است، توضیح داد: زیرساخت های ساختمانی موجود و دسترسی به انرژی، این امکان را فراهم کرده که با مرمت آثار تاریخی بتوان علاقمندان را به این شهر کشاند و به این واسطه به رونق سایر بخش های گردشگری و بهبود معیشت مشاغل خدماتی مرتبط با گردشگری هم کمک کرد.

فردوسی با بیان این که گردشگران خارجی بیشتر از طبیعت، به تاریخ ایران علاقمند هستند، گفت: آثار تاریخی بی نظیر و کم نظیری که در استان ما نهفته این فرصت را فراهم می کند که بتوان گردشگران را در این استان نگه داشت و از معبر گردشگری به مقصد تبدیل شویم.

وی حمایت از شبکه خدمات رسان بخش گردشگری همچون تورلیدرها، بوم گردی ها و اقامتگاه ها را برای بهبود کیفیت خدمات گردشگری و جلب رضایت مسافران ضروری دانست و تاکید کرد: در کنار تبلیغات در فضای محیطی و مجازی، خود گردشگران بهترین مروج برای معرفی پتانسیل های ما هستند و ارتقاء خدمات و رضایت آنها قطعا گردشگر بیشتری برای ما جذب خواهد کرد.

فردوسی یادآورد شد: توسعه بیشتر همکاری دستگاه های مرتبط با این بخش همچون میراث فرهنگی و شهرداری و همچنین نزدیک شدن گفتمان این دستگاه ها برای ورود سرمایه گذاران، رونق را در بخش گردشگری تسریع خواهد کرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha