۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
تلاش دولت برای حل مشکل مسکن گروه‌های کم درآمد
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد

تلاش دولت برای حل مشکل مسکن گروه‌های کم درآمد

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در همایش ملی فن‌اوری‌های نوین صنعت ساختمان بر تلاش دولت در حل مشکل مسکن برای گروه‌های کم‌درآمد با اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش بازار، افتتاح «هفتمین همایش ملی فن‌اوری‌های نوین صنعت ساختمان» باحضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، تعدادی از معاونان، مدیران و اعضای هـیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و متخصصان فناوری‌های نوین در کشور و استان خراسان رضوی همچنین فناوران، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای حوزه ساختمان و مسکن و تعدادی از تولیدکنندگان مصالح و تأسیسات فناورانه ساختمانی کشور در مشهد برگزار شد.

طی برگزاری آیین افتتاح، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی توجه به فن‌اوری‌های نوین در پروژه‌های متنوع ساختمانی کشور به‌ویژه پروژه‌های تعریف‌شده در «نهضت ملی زمین و مسکن» را، از سیاست‌های کلان مرکز برشمرد.

حیدری در ادامه بخشی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن برای اقشار کمتر برخوردار جامعه را مورد اشاره قرار داد.

وی ضمن تبیین مقوله صنعتی‌سازی، وضعیت دانش فنی و فن‌اوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور را مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

وی راه برون‌رفت از مشکلات فعلی در زمینه مسکن را، تغییر رویکرد تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، مدیران، مهندسان و مجریان پروژه‌های متنوع عمرانی و ساختمانی کشور برای منطقی کردن قیمت ساخت، زمان اجرای پروژه‌ها و ارتقای کیفیت، دوام و ماندگاری آن ها به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌هاو دارایی‌های اساسی کشور معرفی کرد.

حیدری همچنین ابرپروژه «نهضت ملی زمین و مسکن» را فرصت مغتنمی برای توسعه فناوری‌های نوین، صنعتی‌سازی و به‌ویژه تغییر رویکرد مدیریت پروژه و ساخت در کشور دانست و خواستار تلاش مضاعف و همکاری تمامی نقش آفرینان مؤثر در این زمینه شد.

پس از اتمام مراسم افتتاحیه، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و هیئت همراه از نمایشگاه جنبی همایش بازدید قرار گردند.

یادآور می‌شود: "هفتمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان" توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، دفتر مقررات ملی و کننرل ساختمان و دفتر منطقه‌ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تاریخ ٢٦ تا ٢٨ بهمن ماه ١٤٠٢ با برگزاری کارگاه‌های مختلف و متنوع تخصصی در سه روز متوالی در محل هتل پردیسان شهر مقدس مشهد، در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha