۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
مطالبات اقتصادی آذربایجانی ها از استاندار جوان
یادداشت؛

مطالبات اقتصادی آذربایجانی ها از استاندار جوان

تبریز- «با انتصاب مالک رحمتی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، امیدها برای رفع موانع توسعه ای استان دو چندان شده است» این جمله بخشی از یادداشت طاهر خیری فعال رسانه ای برای بازار است.

طاهر خیری؛ بازار: استاندار جدید و شانزدهم آذربایجان شرقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک جوان دهه شصتی و متولد شهرستان مراغه است که اول بهمن ماه با موافقت هیات دولت به این سمت برگزیده شد. مالک رحمتی فارغ التحصیل مقطع دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دارای سوابق اقتصادی و اجرایی در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید می باشد. وی همچنین از ۱۳ تیر امسال ریاست سازمان خصوصی‌سازی و مشاور وزیر امور اقتصاد و دارایی را بر عهده داشته است.

با انتخاب جوان ترین استاندار، دولت سیزدهم نه در شعار بلکه در عمل نشان داد که به جوانان نخبه باور دارد و میدان را برای نشان دادن توانمندی های مهمترین سرمایه های انسانی کشور باز گذاشته است.بدون شک انتصاب جوان تحصیل کرده بومی با سوابق و تجارب ارزنده به خصوص در زمینه اقتصاد در راس مدیریت اجرایی آذربایجان شرقی می تواند افق های روشنی پیش روی این خطه بگشاید و حتی نوید تحولات جدیدی در سطوح مدیریتی استان بدهد.

استاندار جدید آذربایجان شرقی نیک می داند که استان و در راس آن تبریز یکی از قطب های مهم صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می شود و جایگاه راهبردی این خطه را در توسعه پایدار کشور نمی توان انکار کرد.با وجود اینکه استان موتور محرکه توسعه کشور است و ظرفیت های متعددی در حوزه های مختلف دارد اما متاسفانه این امر در سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و فرصت های بسیاری توسعه ای از دست رفته است.

به نظر می رسد میزبانی اجلاس های بین المللی در تبریز، ایجاد تحرک در مراودات تجاری و اقتصادی استان با کشورهای خارجی به خصوص با همسایگان، معرفی توانمندی های اقتصادی استان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و از همه مهمتر توجه به امنیت سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان می تواند از مهمترین مولفه های دیپلماسی اقتصادی توسط استاندار جدید آذربایجان شرقی باشد.

تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام عمرانی به خصوص در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، بازگرداندن بنگاه های تولیدی راکد به چرخه تولید، اتخاذ رویکرد دیپلماسی اقتصادی فعال، توسعه مبادلات تجاری و افزایش صادرات به کشورهای همسایه و جذب سرمایه‌گذار برای طرح های بزرگ صنعتی و اقتصادی و همچنین تعیین تکلیف انتقال آب ارس به تبریز و وضعیت شرکت مس آذربایجان، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان از جمله مهمترین مطالبات مردم از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی است.

واقعیت این است که با انتصاب رحمتی، امیدها برای رفع موانع توسعه ای استان دو چندان شده است و والی جدید آذربایجان شرقی به عنوان نماینده عالی دولت در استان و در قامت یک دیپلمات می تواند با نقشه راه و تشکیل تیم اقتصادی کارکشته، رویکرد دیپلماسی اقتصادی را با قدرت به پیش ببرد. به یقین او در این مسیر تنها نخواهد بود و فعالان اقتصادی و صنعتی که دغدغه توسعه استان را دارند، او را در اجرای هرچه بهتر این سیاست همراهی خواهند کرد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha