۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
مردم ناراضی اند؛ قانون افزایش سن بازنشستگی قابل اصلاح است| مصوبه مجمع برای مناطق آزاد را اجرایی کنید
یک نماینده مجلس:

مردم ناراضی اند؛ قانون افزایش سن بازنشستگی قابل اصلاح است| مصوبه مجمع برای مناطق آزاد را اجرایی کنید

اردبیل- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قانون افزایش سن بازنشستگی در مجلس آینده قابل اصلاح است و بنده در صورت راهیابی به مجلس اولین طرحی را که ارائه خواهیم کرد، در این زمینه خواهد بود.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مصوبه مجلس و مهر تأیید شورای نگهبان در افزایش سن بازنشستگی در برنامه پنج ساله هفتم کشور نارضایتی‌ها و گلایه‌های زیادی را به وجود آورده هر چند که بنده مخالف این مصوبه بودم اما نمایندگان مجلس آن را تصویب کردند ولی قطعا در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم سعی خواهم کرد در قالب طرح نسبت به حذف این ماده قانونی اقدامات اساسی و مهمی را در پیش بگیریم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت که شورای نگهبان بر این مصوبه ایراد بگیرد اما به تأیید شورای نگهبان رسید ولی طرحی را در مجلس آینده آماده خواهیم کرد تا این بند از قانون اصلاح شده چرا که افزایش سن بازنشستگی به مصلحت کشور و بیکاران نیست و بهتر است در این زمینه راهکارهای درست در پیش گرفته شود.

اجرای مصوبه منطقه آزاد ربطی به اختلاف نمایندگان ندارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در استان مرزی اردبیل اشاره کرد و گفت: استان اردبیل با توجه به مرزی بودن نیاز مبرم به منطقه آزاد دارد و باید هر چه سریعتر دولت تمام محدودیت‌ها را در این زمینه کنار گذاشته و نسبت به اجرایی شدن مصوبه قانونی مجمع تشخیص مصلحت اقدام کند.

بدری افزود: برخلاف واقعیت عده‌ای سعی می‌کنند تا اختلاف نمایندگان را مانعی در مسیر اجرایی شدن منطقه آزاد معرفی کنند در حالی که اجرای این مصوبه ربطی به اختلاف نمایندگان ندارد چرا که این کار در حال حاضر در حوزه اختیار دولت است و باید از یک نقطه اجرای منطقه آزاد را شروع کند تا سه نقطه دیگر به تدریج به این محدوده اضافه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هفت استان دیگر از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند شدند و استان اردبیل همچنان به خاطر قصور و کوتاهی دولتمردان گرفتار امروز و فردا شده و هرگونه فرصت‌سوزی در این زمینه خیانت به نسل آینده است.

دولت در سریعترین زمان مقدمات اجرایی شدن منطقه آزاد را انجام دهد

بدری اضافه کرد: در مجلس نهم، ۲ بار این لایحه رد شده بود که با تاکید و اصرار نمایندگان در مجلس دهم دوباره لایحه منطقه آزاد استان اردبیل به همراه هفت منطقه دیگر بازگشت و ما در مجلس دهم آن را تصویب و به شورای نگهبان فرستادیم که در شورای نگهبان با ایراد قانونی روبه‌رو شد.

وی بیان کرد: در مجلس یازدهم مجمع تشخیص مصلحت از چهار نقطه پیشنهادی اعلام کرد که از یک نقطه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل شروع شود که این کار با تعلل روبه‌رو شده و بهتر است در سریعترین زمان دولت مقدمات اجرایی شدن منطقه آزاد را انجام داده و موانع احتمالی را نیز به مردم به صورت شفاف بیان کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه آزاد در کنار راه آهن و توسعه بزرگراه‌ها جز رویکردهای اصلی نمایندگان مجلس و دولت است و امیدواریم در هر سه حوزه فعالیت‌های رو به جلویی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha