۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
«مذاکره» خط مقدم ارتباطات تجاری | برند سازی با مهارت رخ می دهد
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛ 

«مذاکره» خط مقدم ارتباطات تجاری | برند سازی با مهارت رخ می دهد

گرگان- متخصصان حوزه ارتباطات بر این باورند در عصر حاضر دنیا به دنبال توسعه ارتباطات است و فعالان اقتصادی برای موفقیت در فضای کسب و کار باید به افزایش ارتباط با جامعه هدف خود توجه کنند.

بازار؛ گروه استان ها؛ بخشی از زندگی اجتماعی و اقتصادی انسان ها به مذاکره گره خورده است که بر بسیاری از تصمیمات مهم و مختلف زندگی آنان تاثیرگذار است. توانایی بهره مندی از فن بیان یکی از عوامل موثر بر موفقیت های تجاری و است و پرورش این موضوع در شخصیت همه افراد به ویژه فعالان اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انسان ها مشتاق به ارتباط گیری با افراد قوی و توانمند هستند و این موضوع در دنیای تجارت نیز صدق می کند. هرچه فعالان اقتصادی در حوزه ارتباط با مشتری مقتدر ظاهر شوند موفق تر خواهند بود. کارشناسان معتقدند بهره مندی از مهارت ارتباطی و فن بیان می تواند نقش بسزایی در بهبود فضای کسب و کار و افزایش بازدهی اقتصادی داشته باشد. «علیرضا مقدس نژاد» مدرس فن بیان و اصول مذاکره در خلال این گفت‌وگو به جزئیات بیشتری در این ارتباط اشاره کرده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

* فن بیان می تواند چه نقشی در تجارت و پیشرفت کسب و کار داشته باشد؟

صاحبان کسب و کار در شرایط نامساعد اقتصادی باید در حوزه آموزش اقداماتی انجام دهند. شرکت ها و مجموعه هایی در بازار موفق عمل می کنند که در بخش آموزش و فرهنگ به صورت حرفه ای فعالیت کنند. از ابتدای بشریت تا کنون، انسان موج های مختلفی نظیر موج کشاورزی، انقلاب صنعتی و فرا صنعتی را پشت سر گذاشته است اما در حال حاضر موج جدیدی به اسم ارتباطات ایجاد شده که نیاز به دانش و آگاهی دارد.

وقتی مدیرعامل یک شرکت توانمندی لازم برای ارائه تولیدات خود را ندارد باید از تیم متخصص در حوزه مذاکره کمک بگیرد

در گذشته اگر شی گران بهایی داشتیم آن را در گنجه پنهان می کردیم اما در عصر جدید اگر مهارت و اطلاعات ارزشمندی داریم باید آن را در جایگاه مناسب ارائه دهیم تا مخاطبان بیشتری آن مهارت را بشناسد و بدین ترتیب ارزش آن بیشتر شود. به عبارتی از این طریق افزاد بیشتری با مهارت و یا محصولات ما آشنا می شوند، در نتیجه هرچه ارتباطات بیشتر باشد در حوزه تجارت موفق تر عمل کرده ایم.

در حوزه تجارت بهترین استراتژی ها به یک خط مقدم نیاز دارند که آن مذاکره و گفتگو است. صاحبان کسب و کار برای موفقیت بیشتر نیاز به تیم مذاکره کننده دارند. طبق یک مقاله که شرایط کسب و کار را بررسی کرده، ۸۵ درصد دستاورد های یک شرکت از طریق ارتباطات آنها بدست آمده و فقط ۱۵ درصد کسب و کار از طریق مهارت و تخصص آنها پیش رفته است.

امروزه در جهان برای بهتر شدن فضای کسب و کار، به تقویت ارتباطات می پردازند که اصل آن توانایی و قدرت در ایجاد گفت و گو است. ارتباطات به دسته های مذاکره، مباحثه، مصاحبه و غیره تقسیم بندی می شود و آنچه در حوزه کسب و کار حائز اهمیت بوده، قدرت مذاکره است. مذاکره بر مبنای بیان افراد استوار است، هرچه شخص توانایی بالاتری در بیان داشته باشد در توسعه زنجیره مخاطبان خود موثر تر خواهد بود.

«مذاکره» خط مقدم ارتباطات تجاری | برند سازی با مهارت رخ می دهد

* در جریان مذاکرات تجاری چه توصیه ای به فعالان اقتصادی می کنید؟

افزایش بازدهی برای فعالان حوزه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، هرچقدر هم شخص سرمایه گذاری کند و استراتژی خوبی در خصوص حضور در عرصه اقتصادی داشته باشد اما اگر بین محصول تولیدی و مشتری ارتباط برقرار نکند، نمی تواند به بازدهی برسد در نتیجه برای اینکه به هدف نهایی یعنی فروش دست یابد باید پلی بین داشته های خود و مشتری برقرار کند. به این افراد توصیه می شود برای تحقق این مهم از اشخاصی که در حوزه مذاکره تخصص دارند، استفاده کنند.برند سازی با مهارت رخ می دهد. وقتی مدیرعامل یک شرکت توانمندی لازم برای ارائه تولیدات خود را ندارد باید از تیم متخصص در حوزه مذاکره کمک بگیرد.

* آیا هر موضوعی در تجارت با مذاکره قابل حل است؟

در موضوعات مختلف می توان از هنر ارتباطات کمک گرفت و از تاثیر مثبت آن در روند موضوع بهره مند شد. اگر شخصی مهارت های ارتباطی که بخشی از آن مربوط به مذاکره است را داشته باشد می تواند آنها در همه لایه های زندگی شخصی و کاری خود تعمیم دهد.

شرکت های کمی در گلستان برای تقویت ارتباطات و فن بیان اقدامات موثری داشته اند

در عرصه تجارت اگر در یک ارتباط مسئولیت ۱۰۰ درصدی را بر عهده گرفته و تمام تلاش خود برای ایجاد هدف نهایی به کار بگیریم می توانیم با مذاکره موضوعات مختلفی را حل کنیم. عناصر متعددی برای موفقیت یک مذاکره نیاز است که تیم مذاکره یک شرکت باید از مزیت های مختلفی برای تاثیر پذیری مذاکره خود برخوردار باشد.

* فعالان اقتصادی گلستان چه میزان به عرصه ارتباطات و فن بیان ورود کرده اند؟

شرکت های کمی در گلستان برای تقویت ارتباطات و فن بیان اقدامات موثری داشته اند اما باید مطلع باشند آموزش در این بخش و توسعه فردی کارمندان نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است که می تواند بر ارتقا شرکت و مجموعه کمک شایانی کند. فعالان اقتصادی باید نگاه ساختن در تولید را از کالا به اشخاص نیز منتقل کنند و با آموزش در بخش ارتباطات و فن بیان نیرو های متخصص و موثر پرورش دهند که در نهایت موجب بازدهی در تجارت و اقتصاد آنها شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha