۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
تهاتر ملک با شهرداری ها به جای پرداخت هزینه پروانه ساختمانی 
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد؛

تهاتر ملک با شهرداری ها به جای پرداخت هزینه پروانه ساختمانی 

گرگان- دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: سازندگان بخش زیادی از نقدینگی خود را در پرداخت هزینه پروانه ساختمانی به شهرداری ها از دست می دهند که این مسئله با تهاتری ملک قابل حل است.

حمیدرضا محبی در میزگرد «بررسی روش های نوین تامین مالی توسعه شهری» در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سالیان گذشته شهرداری فرصت هایی را با انجام تهاتر املاک برای سازندگان ایجاد می کرد که این موضوع موجب ایجاد ارزش افزوده برای این نهاد نیز میشد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: شناسایی افراد خوش حساب در بین سازندگان کار دشواری برای شهرداری نیست لذا در این خصوص نباید نگرانی وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: روش تهاتر به ازای دریافت پروانه از محل پروژه در حال ساخت، سبب حفظ نقدینگی سازنده شده و کمک قابل توجهی برای او محسوب می شود که باعث شده عملیات اجرایی ساخت را با اطمینان خاطر بیشتری شروع کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این روش برای شهرداری هم ارزش افزوده ایجاد شده و ملکی که طی دو سال و یا بیشتر ساخته و آماده بهره برداری می شود، ارزش افزوده آن دو تا سه برابر افزایش می یابد.

وی گفت: در واقع باتوجه به تورم موجود، دریافت هزینه در ازای صدور پروانه که به نوعی برای سازندگان یک تهدید محسوب می شود، با روش تهاتر ملک به فرصت تبدیل شده و برای شهرداری ارزش افزوده ایجاد می کند. ضمن اینکه پشتوانه مطمئن و قابل اتکایی برای پروژه های عمرانی شهرداری به حساب می آیند.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha