۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
۱۳۸ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تولید می‌شود

۱۳۸ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تولید می‌شود

در راستای رفع مشکل تامین برق صنایع براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود با راه اندازی شهرک‌های خورشیدی تا پایان امسال ۱۳۸ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تولید و وارد مدار ‌شود.

به گزارش بازار، علی بلالی دهکردی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۲ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری افزود: از این میزان تولید برق پیش‌بینی شده تاکنون ۴۰ مگاوات برق از طریق انرژی‌های تجدید پذیر در کشور تامین شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیک مصرف و قطعی برق صنایع در فصل تابستان؛ توافق‌نامه‌ای بین سازمان صنایع کوچک، شهرک‌های صنعتی و ساتپا از وزارت نیرو برای صدور مجوز شهرک خورشیدی منعقد شده است.

مدیر حوزه مدیریت سازمان صنایع کوچک ایران گفت: براساس این توافق‌نامه وزارت نیرو نسبت به صدور جواز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنایع کوچک در استان‌ها نیز نسبت به تامین زمین اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: در کنار این توافق‌نامه و هدف‌گذاری انجام شده یک سری مولدهای مقیاس کوچک هم برای تامین برق به کمک واحدهای صنعتی می‌آیند.

بلالی اضافه کرد: انرژی خورشیدی، انرژی پاکی است که با توجه به شدت تابش خورشید، وضعیت دما و میزان رطوبت که پارامترهای مخالفی هستند می‌طلبد زمینه تولید آن را در کشور فراهم کرد.

وی یادآور شد: امروز ایجاد شهرک انرژی خورشیدی به خصوص در استان‌هایی که جهت تابش خورشید در آن‌ها مناسب است به عنوان یک مصوبه الزامی است.

بلالی دهکردی در خصوص چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با توجه به جهت، شدت و تابش انرژی خورشیدی و دما شرایط مناسبی برای تولید انرژی پاک دارد که باید از این ظرفیت برای تولید انرژی مورد نیاز صنایع استان استفاده کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است شهرک انرژی خورشیدی در سایتی دور از شهرک باشد براساس هماهنگی انجام شده با وزارت نیرو از خطوط انتقال موجود این وزارتخانه استفاده می‌شود.

به گفته بلالی دهکردی بر این اساس تولید انرژی در یک سایت و مصرف در جای دیگر و انتقال انرژی نیز به وسیله مدارهایی که از سوی وزارت نیرو تامین شده انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha