۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
۲۷ میلیون بلیط سینما در کشور فروخته شد
وزیر فرهنگ:

۲۷ میلیون بلیط سینما در کشور فروخته شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد سینماهای کشور از ۵۷۰ به ۹۰۰ سینما در دولت سیزدهم رسید و طی سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون بلیط سینما فروخته شده که حاکی از استقبال زیاد مردم است.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین پایانی همایش ملی فقه هنر و حمکرانی در مشهد افزود: در حال حاضر ۲۰۰ پلاتوی تئاتر در کشور در حال ساخت است که تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی فقه پایه است و نظام جمهوری اسلامی به معنی حکمرانی فقه و حاکمیت ولایت فقیه و نظام امت و امامت است، ادامه داد: دولت سیزدهم و وزارت ارشاد تلاش دارد حکمرانی مطلوب نظام اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را رقم بزند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنانش بیان کرد: از ابتدای انقلاب هیچ سند بالا دستی در مورد موسیقی نداشته ایم، اما به تازگی سند موسیقی در کشور تصویب شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سیاست ما گسترش و ترویج موسیقی به دلیل محدودیت‌های مدیریتی نیست. اظهار کرد: از یک سو فشار جامعه دینی و از سوی دیگر ذوق و اشتیاق برای عرصه‌های جدید و نو را شاهد هستیم و در مقام حکمرانی باید تعیین تکلیف کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اسناد بالادستی در همه بخش‌ها از جمله سند تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی نیز در حال تنظیم است. در حوزه شرع مقلد هستیم و در بخش جریان فقهی، معتقد به حل این مسائل هستیم ولی باید نظام آن را شفاف کرد و با انضمام فقهی به مسائل پاسخ داد.

وی ادامه داد: مقلد نوآوری فقهی که به تایید رهبر معظم انقلاب می رسد هستیم و آنرا در حوزه فرهنگ و هنر جلو می بریم.

اسماعیلی با بیان اینکه پردیس بزرگ فرهنگی هنری در بلوار «حجاب» تهران با معماری ایرانی اسلامی در حال احداث است، افزود: بر این باوریم که می توان هنرهای جدید را به استخدام خود در آوریم، سینمای ما در تولید محصولاتی که با فطرت انسانی مطابقت دارد بی‌نظیر است.

وی گفت: با مظاهر و مدرنیته بعضاً شرک آلود و گناه آلود مخالف هستیم. خط قرمز ما شرع مقدس است. مکتب فقهی اهل بیت(ع) این قابلیت را دارد که با توجه به عنصر زمان و مکان و با افق گشایی که انقلاب و امام(ره) انجام داد، بتواند سازگاری بیشتر حکمرانی فرهنگی و هنری در نظام دینی را با واقعیات موجود و حفظ چارچوب‌ها انجام دهد.

وزیر فرهنگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت پیمایش فرهنگی و هنری ادامه داد: طبق نظرسنجی ها، در حوزه بازی های رایانه‌ای ۳۴ میلیون نفر در کشور فعال هستند که چهار میلیون نفر از این تعداد افزون بر ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha