۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
زنجیره تولید با خام فروشی گسسته می شود| نبود شناسایی درست در عرصه معدنی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

زنجیره تولید با خام فروشی گسسته می شود| نبود شناسایی درست در عرصه معدنی

اصفهان - سهل آبادی؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: در حالی شاهد خام فروشی مواد اولیه در کشور هستیم که باید زنجیره تولید را کامل کنیم اما این روند ضربه مهلکی بر روند صحیح گسترش تولید است.

به گزارش بازار، تأمین مواد اولیه و گرانی و نوسانات قیمت باعث شده که تولید کنندگان با مشکلات زیادی در این رابطه روبرو باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این ارتباط در گفت و گو با بازار و در پاسخ به این سوال که تأمین مواد اولیه به عنوان یکی از حلقه های مفقوده تولید چه ضربه هایی به تولید کنندگان وارد می کند، اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که با این روند ایجاد می شود خام فروشی است که این موضوع به خصوص در زمینه صنایع بزرگ از جمله صنایع فولادی پررنگتر است.

مغفول ماندن شناسایی پهنه های معدنی

سید عبدالوهاب سهل آبادی با اظهار تأسف از اینکه در حالی شاهد خام فروشی مواد اولیه هستیم که باید زنجیره تولید را کامل کنیم، تصریح کرد: شاهد این مدعا خام فروشی سنگ آهن است و نشان می دهد که ما در شناسایی پهنه های معدنی خوب عمل نکرده ایم.

رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: وزارت صمت و سازمان زمین شناسی باید در این زمینه دقت بیشتری انجام دهند تا ذخیره های معدنی کشور شناسایی شود و این ذخایر در اختیار کارخانه ها و صنایع قرار گیرد و معدنکاران پس از تکمیل شدن زنجیره تولید اقدام به صادرات کنند.

مصرف کننده نهایی، قربانی ناکارآمدی طرح‌ها و راهکارهای تنظیم بازار دولت

سهل آبادی تأکید کرد: گاهی به علت دپوی نامناسب تقاضای کاذب برای خرید مواد اولیه ایجاد می شود و این تقاضای غیر واقعی باعث می شود که قیمت ها بالا برود و بدین ترتیب تولیدکنندگان صنایع پایین‌دستی و مصرف‌کنندگان نهایی، قربانی ناکارآمدی طرح‌ها و راهکارهای تنظیم بازار دولت می‌شوند.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha