۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
معرفی بهترین خوشخواب برای دیسک کمر

معرفی بهترین خوشخواب برای دیسک کمر

دیسک کمر یک بیماری رایج در بین سالمندان و بعضی قشر جوان است. خرید تشک از جمله تشک خوشخواب یکی از عواملی است که در درمان و جلوگیری از دیسک کمر موثر است.

دیسک کمر یک بیماری رایج در بین سالمندان و بعضی قشر جوان است. خرید تشک از جمله تشک خوشخواب یکی از عواملی است که در درمان و جلوگیری از دیسک کمر موثر است. تشک مناسب دیسک کمر باید عضلات شما را در وضعیت مناسب (جایگاه صحیح ستون فقرات) قرار دهد. تهیه این کالا به نسبت سایر تجهیزات خواب کمی حساس‌تر است. چرا که نقص کیفی آن می‌تواند در افزایش عارضه نام برده موثر باشد! پس مهم است که این کالا را از کدام عرضه کننده تهیه می‌کنید.

معرفی بهترین خوشخواب برای دیسک کمر

کدام تشک برای دیسک کمر مناسب است؟

با کمی بررسی به این نتیجه می‌رسید که تشک‌های متنوعی وجود دارند که هر کدام برای اشخاص خاصی مناسب هستند. مثلا افرادی که از مشکل ستون فقرات کمری یا گردنی رنج می‌برند باید در انتخاب تشک دقت بسیاری به کار ببرند. چرا که در این مورد بیماران به دو دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که میزان سفتی تشک‌شان باید بیشتر باشد (مثل فرش) یعنی این افراد می‌توانند به آسانی و با خیال راحت روی فرش استراحت نمایند. و دسته دیگر آنهایی هستند که با توجه به بیماری‌شان و تحت نظر پزشک مربوطه تشکی مناسب تر نسبت به تشک‌های دیگر نیاز دارند.

تشک‌های طبی

تشک طبی مناسب دیسک کمر برای افراد گروه اول مناسب است‌.‌ یعنی آنهایی که مشکلات مربوط به ستون و مهره‌هایشان در حدی نیست که نیازی به پرستاری مداوم داشته باشند. این افراد به راحتی می‌توانند بر روی اجزای نه چندان نرمی چون فرش استراحت کنند. تشک طبی برای این دسته از استفاده کنندگان‌ توصیه می‌شود. این تشک نسبتا سفت است و در هنگام خواب تنها ۵ سانت فرو رفتگی ایجاد می‌کند. ساختار این تشک‌ها بدون فنر است.

معرفی بهترین خوشخواب برای دیسک کمر

تشک طبی مموری فوم

دسته دوم استفاده کنندگان‌ افرادی هستند که بخش اصلی مشتریان را تشکیل می‌دهند و تشکی را دوست دارند که بر اساس انحنای اندام‌هایشان فرو برود. در نتیجه تشک نام برده به اندازه فشاری که بر آن وارد می‌شود به داخل فرو رود. انتخاب این تشک‌ها هم برای بیمارانی که مشکل بسیار حاد در زمینه ستون فقرات و دیسک کمر دارند باید تحت عنوان دستور پزشک و میزان علاقه خودشان صورت بگیرد.

تشک های ترکیبی

تشک‌های ترکیبی نوعی از تشک‌های طبی برای دیسک کمر هستند. این اقلام متشکل از یک لایه مموری فوم، یک لایه لاتکس، فنر، اسفنج، ریباند، نمد، اسپان باند و لایه ی ترموفیوز هستند. آنها باعث راحتی و قرارگیری صحیح عضلات می‌شوند و بدن را در وضعیت مناسب قرار می‌دهند. اگر دارای عارضه‌های ستون فقرات هستید و به دنبال تشکی می‌گردید که در حین داشتن خاصیت درمانی قیمت مناسبی داشته باشد تشک‌های فنری بهترین گزینه برای شماست.

تشک لاتکس

لاتکس یکی از انواع تشک‌های مناسب برای کمردرد است که با مواد طبیعی ساخته شده است. تشک‌های لاتکس شباهتی به تشک‌های مموری فوم دارند اما ساختار اصلی آنها از مواد گیاهی بدست آمده است. برخی پزشکان تشک‌های لاتکس را به عنوان روش درمانی برای بیماران دارای دیسک کمر معرفی می‌کنند.

تشک‌ بادی

تشک‌های طبی بادی (که با عنوان تخت بیمارستانی بادی یا تشک‌های فشارآور نیز شناخته می‌شوند) وتشک‌های فوم به حفاظت از پوست‌های ظریف کمک زیادی می‌کنند. برخی از آنها دارای سطوح فشار هوای متناوب برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تشکیل زخم بستر هستند. تعداد زیادی از تخت‌های فوم دار، دارای شیب‌های پاشنه می‌باشند که باعث می‌شود فشار روی پاشنه‌های حساس کاهش یابد و در نتیجه‌ از آسیب‌های ناشی از سایش جلوگیری شود.

تشک‌های بادی حاوی عناصری همچون کناره‌های بالدار برای کاهش خطرات سقوط و گیر افتادن هستند. به علاوه بسیاری از این محصولات دارای حالت‌های انتقالی برای تسهیل فعالیت‌های روزمره‌ی زندگی می‌باشند. کالاهایی که توانایی تغییر دادن فشار متناوب را دارند در زیر مجموعه تشک‌های بادی قرار گرفته و به آنها تشک فشار متناوب هوا و فوم درایو نیز گفته می‌شود.

متریال داخلی تشک های خوشخواب

محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل دهنده آنها در انواع مختلف تشک طبی متفاوت است. مواد تشکیل دهنده تشک‌های خوشخواب ترکیبی از فنر، موکت و فوم، اسفنج، اسپان باند، لایه ی ترمو فیوز است. این در صورتی است که تشک‌های معمولی از اقلامی همچون فنرمتصل (بونل) ، نمد، فوم و اسفنج تشکیل شده اند. مهم‌ترین نکته در انتخاب تشک تخت، بررسی تاثیر آن بر سلامت جسمانی است. اسفنج یکی از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده تشک های خوشخواب است. یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت این تشک‌های خوشخواب، چگالی اسفنج‌ها هستند. اسفنج با چگالی ۱۵ کیلویی جزو ضعیف ترین اسنفج‌ها محسوب می‌شود و در مقابل چگالی اسفنج ۴۰ کیلویی از با کیفیت ترین نوع اسفنج است. در نظر داشته باشید که هر چقدر چگالی اسفنج بالاتر باشد قیمت آن افزایش می‌یابد به این دلیل که ماندگاری و عمر این تشک بیشتر خواهد شد.

معرفی بهترین خوشخواب برای دیسک کمر

پارچه‌های استفاده شده در تشک‌های خوشخواب ضد آب هستند در نتیجه از پوسیدگی زودهنگام پارچه جلوگیری می‌نمایند. الیاف به کار رفته در تشک‌های‌ خوشخواب این برند ضد الکتریسیته ساکن می‌باشد. محصولات خوشخواب برای بیماران مبتلا به آسم نیز مناسب هستند چرا که پارچه و رویه میان پنبه‌ای مورد استفاده در محصولات این برند دارای بافت خاص هستند که مانع از تکثیر و رشد میکرو ارگانیسم‌ها می شوند. البته این مزایا زمانی در این محصول قابل تضمین هستند که شما به عنوان خریدار عرضه کننده معتبری را برای تهیه محصولاتتان انتخاب کرده باشید.

درصد مناسب نرمی یا سفتی برای دیسک کمر

متخصصان ارتوپد برای رفع و البته بهبود دردهای کمری بهره‌گیری از تشک‌های طبی را برای بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. البته وجود خاصیت ارتجاعی بودن در آنها مهم است.بهتر است در هنگام انتخاب تشک از درصد سفتی و نرمی‌ تشک کاملا مطمئن شوید. این محصول نباید آنقدر سفت باشد که باعث خشکی بدن شود و یا آنقدر نرم نباشد که باعث ایجاد فشار در نقاط اتکای بدن گردد. تشک‌های طبی فنری که آمیخته ای از فنر و اسفنج هستند بهترین گزینه برای افرادی با مشکلات جسمی هستند.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha