۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
کاهش فروش کوکاکولا با تحریم محصولات آن در سایه جنگ غزه

کاهش فروش کوکاکولا با تحریم محصولات آن در سایه جنگ غزه

با گسترش موج تحریم شرکت‌های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی در سایه جنگ غزه کوکاکولا هم از کاهش فروش خود در سه ماهه آخر ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش بازار، سهام کوکاکولا در جریان معاملات دیروز سه شنبه ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۸.۸ دلار رسید و سپس به سطح نزدیک در ابتدای جلسه در ۵۹.۳۵ دلار بازگشت.

سود ر سهم کوکاکولا در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به ۰.۴۶ دلار رسید که کمتر از ۰.۴۷ دلار ثبت شده در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲ بود در حالی که بازار نیز انتظار ۰.۴۹ را داشت.

از سوی دیگر فروش این شرکت در سراسر جهان با ۷ درصد افزایش در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به ۱۰.۸۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که فروش آن در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲، ۱۰.۱۲ میلیارد دلار بوده است.

این در حالی است که کوکاکولا انتظارات عملکرد خود را برای کل سال ۲۰۲۳ تا پایان سه ماهه سوم و برای دومین بار در همان سال افزایش داده و آن را با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای نوشابه‌ها، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا با توجه به افزایش قیمت‌ها مرتبط خوانده بود.

کوکاکولا پیش از این پیش‌بینی کرده بود درآمدهایش بین ۱۰ تا ۱۱ درصد رشد کند، در مقایسه با انتظارات قبلی که بین ۸ تا ۹ درصد بوده است. همچنین انتظار داشت که سود پایه سالانه هر سهم بین ۷ تا ۸ درصد افزایش یابد در مقایسه با افزایش ۵ تا ۶ درصدی که قبلا داشته است.

برای سال ۲۰۲۴، کوکاکولا انتظار دارد رشد درآمد ارگانیک آن بین ۶ تا ۷ درصد و سود هر سهم قابل مقایسه بین ۴ تا ۵ درصد افزایش یابد و پیش بینی می‌کند که نرخ ارزهای خارجی در کشورهای مختلف احتمالاً بر سود و درآمد آن برای کل سال تأثیر خواهد گذاشت.

در همین حال انتظارات بازار این بود که فروش کوکاکولا در سه ماهه آخر سال گذشته به ۱۰.۶۸ میلیارد دلار افزایش یابد.

در گزارش مربوط به برجسته‌ترین نتایج مالی شرکت کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ آمده است که درآمدهای عملیاتی شرکت در سه ماهه چهارم ۱۰ درصد افزایش یافت و از ۲ میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۲ به ۲.۲۷ میلیارد دلار رسید.

همچنین در کل سال ۲۰۲۳، فروش شرکت کوکاکولا از ۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ با ۳ درصد افزایش به ۱۸.۵۲ میلیارد دلار رسید.

سود شرکت کوکاکولا نیز در سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش به ۱۰.۷ میلیارد دلار از ۹.۶ میلیارد دلار در سال قبل‌تر (۲۰۲۲) رسید.

سود هر سهم شرکت کوکاکولا هم در طول سال ۲.۴۷ دلار بود که از ۲.۱۹ دلار افزایش داشت.

پیش از این هم شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود مک دونالدز و شرکت کافی‌شاپ‌های زنجیره استارباکس از کاهش درآمد خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ خبر داده بودند.

طبق آخرین آمار تلفات حملات اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به غزه، طی ۱۳۱ روز از این جنگ حداقل ۲۸ هزار و ۴۷۳ فلسطینی شهید و ۶۸ هزار و ۱۴۶ نفر زخمی شده‌اند و محاصره همه جانبه این منطقه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۲۷۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha