۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
جزئیات مشارکت شهرداری تهران با چینی‌ها برای ساخت و ساز
معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران تشریح کرد

جزئیات مشارکت شهرداری تهران با چینی‌ها برای ساخت و ساز

صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نحوه مشارکت شهرداری تهران با چینی‌ها برای ساخت و ساز در تهران را تشریح کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا صارمی، درباره ساخت و ساز در تهران با مشارکت چینی‌ها اظهار کرد: چینی‌ها نمی‌خواهند در تهران ساخت و ساز کنند بلکه می‌خواهند در حوزه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند اما برخی رسانه‌های معاند تمایل دارند از موضوعی که از اساس واقعیت ندارد، خبرسازی کنند.

وی ادامه داد: چینی‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در حوزه مسکن ایران به صورت یوزانس سرمایه‌گذاری کنند، (یوزانس در اصطلاح سرمایه‌گذاری به معنی توافق در پرداخت قیمت فناوری و تجهیزات دریافت شده در قبال ارائه برات مدت‌دار است)، ما نیز در این راستا اعلام آمادگی کرده‌ایم اما در ساخت، تکنولوژی ساخت و به‌کارگیری کارگر و مهندس چینی دخالتی ندارند زیرا توانایی‌های علمی، فنی و مهندسی کشورمان در این رشته‌ از همه کشورهای همسایه بالاتر است و در این حوزه حرف برای گفتن داریم.

معاون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره آموزش ساخت به مهندسان ایرانی نیز گفت: مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران چنین عبارتی استفاده نکرده بود و برخی رسانه‌ها اینطور استنباط کردند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در تهران فعلا گفت‌وگوهای مقدماتی مطرح شده است، تصریح کرد: نه تنها با چین بلکه هر کشور دیگری که تمایل به سرمایه‌گذاری در تهران داشته باشد، آمادگی همکاری داریم و این فرصت را برایشان فراهم می‌کنیم.

صارمی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ده‌ها پروژه مانند پروژه‌ نفرآباد، مسکن الگو و غیره توسط سازمان نوسازی شهر تهران و با سرمایه‌گذاری داخلی در حال اجراست اما متأسفانه سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده برای سرمایه‌گذاران داخلی جذابیتی ندارد و سود سپرده‌گذاری آنها در بانک بیشتر از سرمایه‌گذاری در بازار مسکن است از سوی دیگر بانک‌ها نیز از سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن منع شده‌اند.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران داخلی رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند، نه تنها با چین بلکه مذاکراتی هم با کشور قطر داشته‌ایم و هر کشور دیگری که در بخش مسکن تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت و ساز را بیشتر در حوزه بافت‌های فرسوده سوق می‌دهیم اما هنوز جزئیات تصمیم شهرداری تهران و طرف چینی درباره این سرمایه‌گذاری مشخص نشده و فقط مذاکرات اولیه انجام شده است زیرا محور اصلی سفر زاکانی شهردار تهران به چین درباره حمل و نقل عمومی بوده و تفاهم‌نامه‌ای در حوزه مسکن آن هم به شکل سرمایه‌گذاری امضا شده است.

وی در ادامه گفت: نمی‌توان درباره سرانجام گفت‌وگوها تاریخی تعیین کرد اما مذاکرات جدی‌ و جزئی‌تر احتمالا بعد از عید چینی‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • میرشجاع IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      سلام جناب معاون تراکم را به شرط تامین پارکینگ زیاد کنید و مبلغش را کم و به جای پول تراکم واحد از مالک یا سازنده بگیرید به نرخ منصفانه خواهید دید که با این طرح ساخت و ساز زیاد شده و بخشی از کمبود مسکن تامین حداقل برای یک دوره ۵ ساله می دانم که شما دلسوز شهرداری و شهر و مسکن ملت هستید لذا طرحی نو در اندازید هم بنفع مالک هم شهرداری هم مستاجر باشد