۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تخصیص بیش از ۱۳ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و دارو
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعلام کرد

تخصیص بیش از ۱۳ میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی و دارو

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: مجلس شورای اسلامی میزان ارز ترجیحی تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی را ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو تعیین کرد.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت:‌ شورای نگهبان در بند الف تبصره چهار مربوط به اختصاص میزان ارز ترجیحی به کالاهای اساسی این ایراد را گرفته بود که کاهش ارز تخصیص یافته تورم‌زا است.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی ابهام را اینگونه برطرف کرد که مصوبه قبلی خود یعنی اختصاص ۱۰ میلیارد یورو ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو افزایش پیدا کرد.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: دولت اعلام کرده بود که به ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز دارد، مجلس شورای اسلامی ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو مصوب کرد که همان ۱۵ میلیارد دلار مدنظر دولت است لذا مجلس آنچه برای تامین ارز واردات کالاهای اساسی است را به تصویب رسانده و ما ثبات قیمت‌ها را خواهیم داشت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر با تاکید بر این‌که مجلس به معیشت مردم توجه دارد، گفت: تاکید ما به دولت این است که این ارز ترجیحی فقط برای واردات نهاده‌ها کشاورزی و کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص پیدا کند لذا اگر اقدامی غیر از این صورت گیرد برخلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۳٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha