۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
رشد ۳ درصدی بهره وری عوامل تولید در شش ماهه اول امسال
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اعلام کرد

رشد ۳ درصدی بهره وری عوامل تولید در شش ماهه اول امسال

پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: بیش از ۷۵ درصد از رشد اقتصادی در ۲ سال و نیم گذشته از محل افزایش بهره وری بوده است.

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: برخلاف سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ که در حوزه بهره وری عملکرد خوبی نداشتیم، در دو سال گذشته این شاخصه روند رو به رشدی داشته است.

وی گفت: در دوسال گذشته رشد متوسط شاخص کل بهره وری عوامل تولید، حدود ۳.۶ دهم درصد بوده است.

پیشوایی افزود: در شش ماهه اول امسال شاخص بهره وری کل عوامل تولید حدود ۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد از رشد اقتصادی کشور در ۲ سال و نیم گذشته از محل بهره وری اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به رشد اقتصادی از سه طریق افزایش سرمایه گذاری، رشد نیروی کار و رشد بهره وری است گفت: سهم بهره وری بیش از آن چیزی است که در برنامه ششم درنظر گرفته شده است.

میرسامان پیشوایی گفت: در آخرین جلسه‌ای هم که با موضع بهره وری در هئیت دولت برگزار شده، رئیس جمهور ضمن رضایت از رشد اقتصادی در دوسال و نیم گذشته تاکید کردند، این رشد صرفا آغازی است بر مسیر ارتقا بهره وری که باید در کشور طی شود.

وی با اشاره به جزئیات رشد بهره وری در کشور گفت: در حوزه‌ی گروه‌های اقتصادی، حوزه نفت بالاترین رشد بهره وری کل عوامل تولید را با ۱۲.۹ دهم درصد داشته است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با اشاره به جایگاه دوم حوزه صنعت و معدن با رشد ۶.۱ دهم درصدی، گفت: جایگاه بعدی مربوط به حوزه کشاورزی با ۵.۷ درصد است البته ظرفیت افزایش بیش از این مقدار را نیز دارد.

وی گفت: حوزه خدمات نیز با ۰.۴ درصد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است، البته این آمار رشد بهره وری در حوزه‌ی گروه‌های اقتصادی مربوط به بازه زمانی شش ماهه اول ۱۴۰۲ است.

کد خبر: ۲۷۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha