۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
۲ میلیون تن کالا از گمرک یزد به خارج از کشور صادر می شود
مدیرکل گمرک یزد:

۲ میلیون تن کالا از گمرک یزد به خارج از کشور صادر می شود

یزد- مدیرکل گمرک یزد گفت: طی سال جاری دو میلیون و ۶۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است.

محمدحسین سلمانی در گفت‌وگو خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات استان به خارج از کشور رشد ریالی ۵۲ درصدی و شش درصد رشد ارزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی افزود: محصولاتی همچون کاشی و سرامیک، مقاطع فولادی، شیشه ساختمانی و مظروف، ترکیبات کربن و مولیبدن رکوردار صادرات کالا هستند اما این در حالی است که ما نیازمند تنوع بازار و سبد کالاهای صادراتی هستیم.

به گفته سلمانی، کشورهای هدف صادراتی استان یزد عمدتاً کشورهای همسایه نظیر عراق، پاکستان، ترکیه، امارات و بعضا کشورهای آسیای دور و اروپایی هستند.

مدیرکل گمرک یزد با بیان اینکه آماده ارائه تسهیلات و مشاوره های تجاری هستیم بیان کرد: کالاهای صادراتی در حال حاضر حجیم اما با سود پایین هستند در حالی که در گذشته کالاهایی نظیر فرش ماشینی، فرش دستی، پسته و صنایع دستی حضور بیشتر و موثرتری داشتند.

وی به کالاهای وارداتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: عمده ترین کالاهای وارداتی استان مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید هستند که عمدتا در اختیار بخش تولید، اشتغال و فرآوری و صادرات مجدد قرار می گیرد.

سلمانی عنوان کرد: ۱۱۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۳ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال از گمرک یزد به کشور وارد شده همچنین درآمد گمرک استان در این مدت زمان به بیش از ۹ هزار میلیارد ریال رسیده که نشان از مثبت بودن تراز تجاری استان است.

کد خبر: ۲۷۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha