۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
پرواز ۱۰۰ فروند پهپاد کشاورزی در مازندران
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

پرواز ۱۰۰ فروند پهپاد کشاورزی در مازندران

ساری- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ فروندد پهپاد برای مبارزه غیرشیمیایی در اراضی کشاورزی استان استفاده می شود.

بابک مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از بکارگیری ۱۰۰ فروند پهپاد برای مبارزه غیر شمیایی در اراضی کشاورزی مازندران پس از انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: با استفاده از فنآوری‌ های نوین در مازندران نظیر پهپادها، مبارزه غیرشیمیایی با استفاده از تجهیزات در ۷۰ هزار هکتار مزارع و باغات استان توسط ۱۰۰ فروند پهپاد انجام می شود.

وی گفت: همچنین طی ۴۵سال گذشته ضریب مکانیزاسیون استان از حدود دو اسب بخار در هکتار به ۳.۴۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

مومنی ادامه داد: ۲۱ ﻫﺰار دﺳﺘﮕﺎه اﻧﻮاع ﺗﺮاﻛﺘﻮر، ۷ هزار و ۸۰۰ دﺳﺘﮕﺎه اﻧﻮاع ﻛﻤﺒﺎﻳﻦ برداشت غلات و برنج، ۴ ﻫﺰار و ۹۰۰ دﺳﺘﮕﺎه اﻧﻮاع نشاکار و ۷۸ ﻫﺰار دﺳـﺘﮕﺎه اﻧـﻮاع تیلر در ﺑﺨـﺶ ﻛﺸﺎورزی ﺑﻪ ﻛﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سامانه‌ های نوین آبیاری به عنوان یکی از زیرساخت‌ های افزایش بهره‌ وری آب در زراعت مورد حمایت بوده و از این رو از اراضی تحت سامانه‌ها از حدود ۳۷ هزار هکتار در سال ۱۳۵۶ به بیش از ۲ میلیون هکتار در سال ۱۴۰۲ پس از انقلاب اسلامی افزایش یافته است که در مازندران ۴۶ هزار و ۵۴۴ هکتار اراضی به این سامانه ها مجهز شده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha