۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
ضریب تبدیل نژاد مرغ آرین به ۱.۷ رسید
مدیرعامل شرکت مرغ اجداد:

ضریب تبدیل نژاد مرغ آرین به ۱.۷ رسید

مدیرعامل شرکت مرغ اجداد از موفقیت در فرایند بهبود ضریب تبدیل نژاد مرغ آرین توسط متخصصان خبر داد و گفت: ضریب تبدیل این نژاد از ۲.۲ به ۱.۷ رسیده است.

به گزارش بازار، علیرضا نظری جهرمی افزود: نژاد مرغ گوشتی آرین که به نژاد ایرانی شهرت دارد و شرکت متولی نگهداشت و رشد این نژاد نقش مهمی در امنیت غذایی کشور ایفا می کند، مدتی است که دستخوش تحولات مهمی شده است.

وی با برشماری مزایای پرورش و مصرف مرغ آرین از جمله کم بودن تلفات این نژاد نسبت به سویه های دیگر، اظهار داشت: کاهش ضریب تبدیل در مرغ آرین از ۲.۲ به ۱.۷ مهمترین دستاورد است که با توجه به ارزانی جوجه یک‌روزه آرین نسبت به جوجه نژاد «راس» و سلامت بیشتر این محصول پروتئینی رقابت نژاد ایرانی را با سویه های وارداتی وارد مرحله جدی‌تری شده است.

نظری جهرمی در تبیین اجمالی شیوه‌هایی که منجر به کاهش ضریب تبدیل در این نژاد شده است، تصریح‌کرد: به‌گزینی ژنتیکی و تغییر روش‌های پرورش در بخش GGP (گله پدرجد)، اجداد و مرغ مادر نقش مهمی در این تحول ایفا کرد.

وی بر محوریت پژوهش و بازنگری‌های علمی در چگونگی عمل به تکالیفی که شرکت مرغ اجداد این شرکت در قبال نژاد آرین بر عهده دارد تاکید کرد و گفت: لازم است مزارع دیگر پرورش مرغ گوشتی نیز در جریان تحولات دانش‌بنیانی قرار بگیرند تا با کاهش نیاز به واردات نهاده و ترویج پرورش و مصرف نژاد بومی، گام‌های موثری در پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی برداریم.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جواد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
      0 0
      قرار نیست همه کشور ها در همه صنایع خود کفا شوند دلیل این حرف پر هزینه بودن موضوع هستش شما نگاه کنید الان اینقدر هزینه اصلاح نژاد دام ها بالاست که چند تا شرکت باهم ادغام میشوند چون از پس هزینه ها بر نمی آیند و آرین به دلیل بالا بودن ضایعات لاشه و ضریب نامناسب نسبت به نژاد های خارجی متاسفانه داره ارز از دست کشور خارج میشود بابت دان اضافه که مصرف می‌کنه ولی به گوشت تولید نمیشود