۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
امضای تفاهم‌نامه همکاری قرنطینه دامپزشکی و حفظ نباتات بین ایران و روسیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری قرنطینه دامپزشکی و حفظ نباتات بین ایران و روسیه

یادداشت تفاهم همکاری قرنطینه دامپزشکی، حفظ نباتات و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه واردات و صادرات کشاورزی بین ایران و روسیه امضا شد.

به گزارش بازار، در نشستی که با حضور مجتبی نوروزی معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی ایران و سرگئی دانکورت رییس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه (روسلخوزنادزور) در مسکو برگزار شد، رییس سازمان دامپزشکی ایران خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه و رفع محدودیت‌های صادراتی در خصوص لبنیات و محصولات شیلاتی به کشور روسیه شد.

در این نشست، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه قرنطینه دامپزشکی، حفظ نباتات و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه واردات و صادرات توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و رییس سرویس فدرال دامپزشکی روسیه امضا شد.

همچنین در این سفر، جلسات فنی و کارشناسی با حضور اختیارزاده معاون بهداشتی و پیشگیری و ساونکوف رییس بخش دامپزشکی و معاون رییس سرویس فدرال دامپزشکی و قرنطینه نباتی فدراسیون روسیه در راستای حل مشکلات صادرات لبنیات و آبزیان ایران به فدراسیون روسیه برگزار و مقرر شد در جهت رفع مشکلات، جلسات فنی مداوم به صورت آنلاین در هفته‌های آتی بین دو کشور برگزار شود.

گفتنی است؛ علیرضا پیمان‌پاک قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و بازرگانی و جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر: ۲۷۲٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha