۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
شرکتهای فناوری از غولهای بزرگ گوگل، اپل و آمازون شکایت کردند!

شرکتهای فناوری از غولهای بزرگ گوگل، اپل و آمازون شکایت کردند!

قوانین دلخواهانه و منفعت طلبانه شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل باعث شد که این شر کت ها در جلسه دادرسی کنگره در روز جمعه حضور یابندو مورد انتقاد شرکتهای کوچکتر قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بیزینس اینسایدر، مجموعه ای از شرکت های فناوری که همه چیز را از بلندگوها گرفته تا لوازم جانبی تلفن به فروش می رسانند، غول های فناوری را در به کارگیری تاکتیک های تجاری متقلبانه متهم کردند.

پاتریک اسپنس، مدیرعامل شرکت بلندگوهای بی سیم سونوس، به نمایندگان مجلس امریکا گفت وقتی هر یک از شرکتهای گوگل و اپل درخواستی دارند شما چاره ای جز تامین خواسته های این شرکتهای بزرگ به خاطر غالب بودن قدرت تجاری آنها ندارید.    

گفتنی است که مدیران Sonos، Tile، Basecamp و PopSockets روز جمعه در جلسه کمیته فرعی دادگستری مجلس امریکا با موضوع قوانین ضد انحصاری، تجاری و اداری حضور یافتند که البته مدیران اجرایی حاضر در جلسه خواستار اجرای وضع قوانین سختگیرانه تری برای این شرکتهای بزرگ فناوری از سوی کنگره بودند.  

مدیران داستانهای مشابهی راجع به چگونگی استفاده شرکتهای بزرگتر فناوری از تسلط خود برای به هم ریختن رقابت در بازار محصولات نوظهور خود نشان داده و زمینه را به نفع خود برای سایر محصولات تولیدی خود تغییر دادند. این مدیران تنها امید خود را در حمایت از کنگره می دانند و بر این باورند که غولهای بزرگ فناوری تمایل به گسترش رقابت پذیری با آنها را دارند.

برنامه Tile،  ردیاب بلوتوثی به اندازه تمبر را ایجاد می کند که به مشتریان کمک می کند کلیدها، کیف پولها یا تلفن های خود را پیدا کنند. از برخی جهات، این محصول با قابلیت داخلی Find My iPhone (آیفون من را پیدا کن)  ساخته شده اپل رقابت می کند. طبق گفته های مدیر این شرکت، Tile با مجموعه ای از قوانین سختگیرانه و خودسرانه ای از طرف اپل روبرو شده است که کار را برای آنها سخت تر کرده است. اپل به گونه ای منفعت طلبانه عمل می کند و قوانین را بر اساس تمایل خود تغییر می دهد.  

زمانی که Tile نصب یا دیلیت می شود برنامه Find My iPhone در گوش های آیفون نمودار می شود.  اما به لطف به روز رسانی های iOS ۱۳ تنظیمات «برنامه آیفون من را پیدا کن» نمودار و برنامه Tile از بین می رود.   

 گفتنی است که اپل پس از دادگاه محاکمه، بیانیه ای را مبنی بر اینکه برنامه های خود را به روز می کند تا Tile و سایر شرکتها بتوانند به طور خودکار عملکرد کامل خود را در زمان نصب یک برنامه فعال کنند.

کد خبر: ۲٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha