۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
ساخت آزاد راه در دولت سیزدهم ۳ برابر افزایش یافت
نسبت به دولت قبل؛

ساخت آزاد راه در دولت سیزدهم ۳ برابر افزایش یافت

قزوین- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور گفت: متوسط ساخت مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از طرح در دست ساخت آزادراه قزوین-تنکابن در جمع خبرنگاران بیان کرد: در حوزه احداث آزادراه ۶ هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت داریم که یکی از مهمترین آنها همین مسیر قزوین - تنکابن است که فاز نخست آن از قزوین تا الموت که پیشرفت فیزیکی آن بیش از ۹۰ درصد است.

وی به ۸۱۰ کیلومتر طرح آزادراهی اشاره کرد و یادآور شد: این میزان مسیر آزادراهی شامل پنج طرح بوده که سه طرح آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت. آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۰ کیلومتر، آزاد راه منطقه ۲ تهران به طول ۲۲ کیلومتر و قزوین - رشت به طول هشت کیلومتر از مهمترین طرح‌های آزادراهی کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور با بیان اینکه متوسط ساخت و افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور در دولت سیزدهم سه برابر شده است، اضافه کرد: آزادراه صوفیان - تبریز و مراغه - هشترود نیز در حال تکمیل بوده و افتتاح آن به سال آینده موکول خواهد شد.

خادمی ادامه داد: امسال ۴۷۱ طرح آزادراهی تا دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا پایان سال این عدد به میزان ۸۰۰ کیلومتر افزای خواهد یافت. در ضمن استان سیستان و بلوچستان بیشترین و بزرگترین طرح‌های بزرگراه و آزادراهی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: همچنین ساخت سه‌ هزار کیلومتر مسیر ریلی در قالب چهار طرح به طول ۴۰۷ کیلومتر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد که ۲ برابر متوسط ساخت ریلی در طول سال‌های گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناها در بخش دیگری از سخنانش گفت: دو مسیر ریلی سنندج - همدان و بستان آباد - تبریز نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آنها افتتاح شده و تکمیل مسیر ریلی رشت - کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.

خادمی میزان پیشرفت اتصال شبکه ریلی اردبیل را ۹۲ درصد بیان کرد و افزود: این شبکه در بهار سال آینده افتتاح شده و به صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha