۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
دستور رئیس جمهور برای پرداخت عیدی به کتابداران
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد

دستور رئیس جمهور برای پرداخت عیدی به کتابداران

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دستور رئیس جمهور برای پرداخت مبلغی به عنوان عیدی سال جدید به کتابداران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی رمضانی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی از ابتدای دولت در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم مدنظر بوده بحث معیشت همکاران کتابدار بوده است.

وی افزود: در این زمینه اتفاقایی افتاده و شخص رئیس جمهور و معاون اول دستوراتی صادر کرده اند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با جدیت پیگیرند و به دنبال عملی شدن این دستورات هستند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اتفاقاتی هم پس از این پیگیری ها رخ داده از جمله افزایش فوق‌العاده ویژه، ضرایب مناطق جنگی و مناطق کمتر برخوردار به نتیجه رسیده و اعمال شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا هم آقای رئیس جمهور دستوری صادر کردند در قالب رفاهیات، پایان بهمن ماه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه نوروز به همکاران کتابدار در سراسر کشور پرداخت شود که این مسئله هم تا پایان ماه انجام می‌شود.

رمضانی گفت: این هدیه برطرف کننده تمام نیازها نیست اما کمک کننده خواهد بود، در تلاشیم در بودجه سال آینده هم با همکاری سازمان برنامه و بودجه این مسئله در بودجه دیده شود که در این خصوص هم شاهد پیشرفت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه نهاد کتابخانه‌ها برای برپایی کتابخانه‌های سیار در کشور اظهار داشت: با حمایت رئیس جمهور و وزیر ارشاد در جهت دسترسی پذیری مردم به کتاب و توسعه عدالت فرهنگی و با دستور رییس جمهور به وزارت صمت برای تخصیص ۲۰۰ دستگاه خودرو برای طرح کتابخانه‌های سیار به دنبال تکمیل این طرح هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: پس از تخصیص این خودروها، اولویت با مناطقی است محرومین بیشتری دارند از استان‌ها هم می‌خواهیم در این طرح حمایت کنند و بخشی از نیاز به منابع را از منابع داخلی تامین کنند ما هم در نهاد کتاب‌خانه‌ها نسبت به تجهیز و تامین نیروی انسانی گام برخواهیم داشت.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha