۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
بخشودگی جرایم مالیاتی در استان سمنان | اعتراض مودیان مالیات خانه های خالی!
مدیرکل مالیات استان سمنان خبر داد؛

بخشودگی جرایم مالیاتی در استان سمنان | اعتراض مودیان مالیات خانه های خالی!

سمنان - حسین پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از امکان بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم به مناسبت دهه فجر در استان سمنان خبر داد.

علی حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار، از امکان بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات با رعایت مقررات ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم به مناسبت دهه فجر در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: این طرح در زمان محدود به اجرا در می آید و تا پایان بهمن ماه تنها فرصت برای آن تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مردم برای اطلاع از چگونگی طرح به ادارات مالیات و یا وبسایت مالیات مراجعه کنند، ابراز کرد: در سال گذشته ۲۴۴ میلیارد تومان و امسال تا کنون ۴۴۰ میلیارد تومان بخشودگی جرایم مالیاتی را در سراسر استان سمنان داشته ایم که نوید خوبی به مردم و مودیان مالیاتی خواهد بود.

مدیرکل امور مالیات استان سمنان همچنین با اشاره به درآمدزایی برای دولت به مثابه مهمترین رکن اقدامات سازمان مالیات، تاکید کرد: مجموع درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده استان برای سال ۱۴۰۲ بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود و ین در حالی است که امسال در استان سمنان شش هزار میلیارد تومان بایت امور عمرانی و پرداخت حقوق ها و ... لحاظ شده است.

حسین پور همچنین با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از درآمدهای استان سمنان از محل دریافت مالیات برآورده می شود، بیان کرد: خوشبختانه همراهی خوبی از سوی مشاغل و مکاسب و مردم با امور مالیاتی در استان سمنان وجود دارد و تعهدات در قبال تکلیف قانونی به خوبی در این استان رعایت می شود.

وی با بیان اینکه تکلیف درآمد مالیاتی استان سمنان برای سال جاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، ابراز کرد: در کل کشور تکلیف درآمد مالیاتی ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از راه‌اندازی سامانه مالیاتی نیز خبر داد و تاکید کرد: این سامانه به شفافیت و همچنین دوری از فرار های مالیاتی کمک شایانی خواهد کرد از سوی دیگر می توانیم به ایجاد عدالت مالیاتی نیز دست پیدا کنیم که دستاورد بزرگی محسوب می شود.

حسین پور همچنین بیان کرد: برای خانه های خالی و فاقد سکنه در استان سمنان مالیاتی بالغ بر پنج میلیارد تومان وضع شده که البته مورد اعتراض همه مودیان قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۷۲٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha