۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تعدیل نرخ بهره شرط رونق بازار
گزارش هفتگی بازار سرمایه منتهی به ۱۴۰۲/۱۱/۱۸؛

تعدیل نرخ بهره شرط رونق بازار

غضنفری هرندی کارشناس بازار سرمایه گفت: برای بهبود شرایط ضروری است نرخ های بهره تعدیل گردد و یا با گذشت زمان انتظارات تورمی و بازده تورمی مورد انتظار از نرخ های بهره فعلی فراتر رود.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر احمد غضنفری هرندی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در بررسی و تحلیلی که از روند بورس داشت، تشریح کرد: معاملات این هفته متأثر از اقدام بانک مرکزی در افزایش نرخ سود سپرده ها به ۳۰ درصد بود، بانک مرکزی و دولت مجموعه اقدامات کنترل قیمت دلار و جلوگیری از ورود سفته بازان به بازار دلار را انجام دادند که اثر کلی این اقدامات تشدید رکود در بازار سهام است.

وی افزود: سر منشأ تورم و جهش های ارزی در خارج از زمین اقتصاد و در حوزه سیاست گذاری است و ابزار نرخ بهره، فروش خودرو و... می‌توانند تا حدی تکانه های دلار را به تأخیر بیاندازند و اثر بلندمدت بر کاهش تورم ندارند کما اینکه می‌توانند اثر معکوس در بلندمدت (یک سال) بر تورم داشته باشند.

تعدیل نرخ بهره شرط رونق بازار
دکتر غضنفری هرندی ضمن بیان اینکه بازار سهام علیرغم وجود فرصت های سرمایه‌گذاری مناسب، شاهد روزهای کم رونق می باشد و همچنین حجم معاملات بازار در کمترین سطوح خود قرار دارد، خاطر نشان کرد: برای بهبود شرایط بازار ضروری است نرخ های بهره تعدیل گردد و یا با گذشت زمان انتظارات تورمی و بازده تورمی مورد انتظار از نرخ های بهره فعلی فراتر رود و مجدداً بازار رونق تورمی بگیرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha