۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
واگذاری ۳۸ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

واگذاری ۳۸ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح بزرگ جهش تولید مسکن که به صورت نهضتی آغاز شد، تاکنون ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در کشور تأمین شده و ۳۱ هزار هکتار اراضی آن در دست اجرا است.

به گزارش بازار، روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه هجدهم بهمن در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم در برهه‌ای از زمان به دنیا آمدیم که در نظام جمهوری اسلامی بتوانیم زندگی و خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث مسکن به‌عنوان کالای اساسی خانوارها و امنیت روانی خانواده‌ها اقدامات خوبی انجام داده است و طرح‌های حمایتی خوبی اجرا کرده است، افزود: دولت سیزدهم با وجود سختی‌های ساخت مسکن از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در قالب طرح بزرگ جهش تولید مسکن که به صورت نهضتی آغاز شد، تاکنون ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در کشور تأمین شده و ۳۱ هزار هکتار اراضی آن در دست اجرا است.

اکبری ادامه داد: در دولت نهم و دهم ۸۵۰۰ هکتار زمین به شهرها الحاق شد، در حالی که امروز از عدد ۵۶ هزار هکتار زمین صحبت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات در بحث ساخت مسکن که دولت تدبیر و مجلس قانون آن را تصویب کرد، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است، گفت: تبدیل زمین به سرزمین حکمت، خرد و فرزانگی نیاز دارد و کشور بدون جمعیت معنایی ندارد؛ هر کشوری برای آبادانی نیاز به جمعیت جوان، پویا و فعال دارد تا بتواند در مسئله اشتغال فعال باشد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اگر جمعیت کشور به سمت جوانی نرود ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا از هرم پیری جمعیت خارج شویم، تصریح کرد: تاکنون ۳۸ هزار زمین تقدیم واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت شده است و تا پایان سال از عدد ۷۰ هزار نفر عبور خواهیم کرد؛ همچنین در بهارستان به تمام افراد واجد شرایط ۴ فرزندی اولویت دادیم.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha