۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
دو هزار و ۶۰۶ فقره پرونده کالا در زنجان تعیین تکلیف شده است
مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان:

دو هزار و ۶۰۶ فقره پرونده کالا در زنجان تعیین تکلیف شده است

زنجان- مهری، مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان،گفت: دو هزار و ۶۰۶ فقره پرونده کالا به مبلغ ۶۹۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است.

غلامحسین مهری در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به این سازمان دارد ،گفت: این مهم باعث رفع موانع و مشکلات سر راه تعیین تکلیف کالاها و ایجاد تعامل سازنده‌تر با مراجع قضایی رسیدگی کننده به پرونده کالاها شده که تسریع در صدور احکام و در نتیجه تسریع در تعیین تکلیف کالاها را به دنبال داشته است.

وی ابراز داشت: اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان اموال تملیکی، تامین و تجهیز تدریجی انبارهای سازمان در سطح کشور خصوصاً خرید انبار مناسب در استان زنجان، اصلاح قوانین و مقررات دست و پا گیر و صدور مجوزهای راهگشا از اقدامات دولت سیزدهم طی این مدت برای تسهیل امور در سازمان اموال تملیکی است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان،گفت: تهیه، تدوین و ارسال لایحه سازمان اموال تملیکی به مجلس شورای اسلامی که باعث گشایش بیشتر در انجام تکالیف قانونی در سازمان اموال تملیکی خواهد شد، از دیگر اقدامات دولت در این راستا است.

مهری به تعیین تکلیف دو هزار و ۶۰۶ فقره پرونده کالا شامل هشت هزار و ۸۳۳ ردیف قبض کالا به مبلغ تقریبی ۶۹۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: از این تعداد پرونده یک هزار و ۶۲۵ فقره پرونده به تعداد ۵ هزار و ۳۷۶ ردیف قبض کالا به مبلغ تقریبی ۴۸۹۲ میلیارد ریال به فروش رسیده است.

وی تاکید کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اموال تملیکی استان زنجان، با بیان اینکه تعداد ۲۷۴ فقره پرونده به تعداد ۹۵۳ ردیف قبض کالا به ارزش تقریبی ۱۰۶۳ میلیارد ریال نیز بر اساس احکام برائت صادره از مراجع قضایی رسیدگی کننده، به صاحبان کالاها مسترد شده است،افزود: تعداد ۶۳۶ فقره پرونده به تعداد دو هزار و۲۹۲ ردیف قبض کالای غیرقابل مصرف به ارزش تقریبی ۱۳۶ میلیارد ریال از این پرونده‌ها بر اساس نظر دانشگاه علوم‌پزشکی استان و برای حفاظت از سلامت جامعه، انهدام و از چرخه مصرف خارج شده است.

مهری خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۳۶ فقره پرونده کالای متروکه گمرکی به ارزش تقریبی ۸۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر اساس درخواست اعاده اظهارنامه از سوی گمرک و برای حمایت از چرخه تولید کشور به گمرک زنجان اعاده شد.

وی یاد آورشد: تعداد ۳۵ فقره پرونده به تعداد ۱۷۵ ردیف قبض کالا به ارزش تقریبی ۱۹۸ میلیارد ریال به علت صدور حکم بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان واگذار شده است.


کد خبر: ۲۷۲٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha