۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
تعللی درباره قانون مانع زدایی از صنعت برق نداشتیم| ماده ۱۰  آیین نامه در انتظار تصویب نهایی دولت
وزیر نیرو در گفتگو با بازار:

تعللی درباره قانون مانع زدایی از صنعت برق نداشتیم| ماده ۱۰ آیین نامه در انتظار تصویب نهایی دولت

محرابیان وزیر نیرو گفت: آیین نامه های قانون مانع زدایی از صنعت برق به صورت کامل تصویب رسیده و ابلاغ شده؛ تنها ماده ۱۰ است که آیین نامه آن نهایی نشده که آن هم در کمیسیون های دولت در حال بررسی است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: تعلل وزارت نیرو در ابلاغ قانون مانع زدایی از صنعت برق صدای بهارستان نشین ها را هم درآورده است. قانونی که قرار بود با تصویب و اجرای آن درمانی برای دردهای صنعت برق باشد، حالا ماه هاست که در در انتظار برای ابلاغ از سوی دولت است. مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیشتر به بازار گفته بود که نشستی در این خصوص با وزیر نیرو برگزار شده و باید وزارت نیرو هرچه سریع تر نسبت به این کار اقدام کند. با این وجود اما علی اکبر محرابیان در گفتگو با بازار می گوید که مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال بازار که چرا وزارت نیرو در ابلاغ این قانون کوتاهی می کند، گفت: تعللی در این خصوص صورت نگرفته است، گفت: قانون مانع زدایی درست بعد از اینکه در مجلس به تصویب رسید، از سوی رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد. اما این قانون آیین نامه های متعددی دارد.

او ادامه داد: آیین نامه های این قانون به صورت کامل تدوین و همه آنها به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. تنها آیین نامه ای که هنوز ابلاغ نشده، ماده ۱۰ این قانون است. این ماده هم اکنون در کمیسیون های دولت در حال بررسی است.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال بازار که ماده ۱۰ چه زمانی نهایی خواهد شد؟ افزود: وزارت نیرو با همکاری دستگاه های مختلف این ماده را تدوین کرده است. این ماده هم اکنون در کمیسیون های دولت در حال تصویب بوده به زودی آن هم پایان یافته و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha