۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
پلیس ژاپن درباره فروش کشتی به یک شرکت ایرانی تحقیق می‌کند

پلیس ژاپن درباره فروش کشتی به یک شرکت ایرانی تحقیق می‌کند

دولت ژاپن یک شرکت واسطه فروش کشتی را به اتهام معامله با شرکتی ایرانی که در فهرست سیاه قرار دارد، تحت تعقیب قرار داد.

به گزارش بازار، یک منبع تحقیقاتی روز چهارشنبه گفت، یک شرکت ژاپنی به اتهام اینکه به دروغ اعلام کرده است که قصد فروش کشتی را به شرکتی در امارات متحده عربی اما خریدار اصلی شرکتی در ایران دارد، تحت تعقیب است.

این منبع گفت: این شرکت مستقر در اوزاکا روز سه‌شنبه توسط پلیس به اتهام نقض قوانین گمرکی پس از اظهارات نادرست در ماه می ۲۰۲۱ مبنی بر فروش یک کشتی باری مستعمل ۴۹۹ تنی به شرکتی در امارات مورد بازرسی قرار گرفت.

با وجود این که به گفته وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، فروش کشتی‌ به شرکت‌های ایرانی در ژاپن منعی ندارد، بسیاری از شرکت‌های ایرانی به دلیل آنچه توکیو نگرانی از هدایت فناوری صادراتی به سمت توسعه سلاح‌های کشتار جمعی نامیده، در فهرست سیاه قرار گرفته اند.

کشتی خریداری شده توسط شرکت اوزاکا از طریق مزایده در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و قبلاً متعلق به نهادهایی از جمله آژانس ساخت و ساز، حمل و نقل و فناوری راه آهن ژاپن بود.

این شرکت که در وب سایت خود می گوید: به عنوان واسطه در فروش کشتی به شرکت هایی در امارات، چین، سنگاپور و سایر کشورها عمل می کند و از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

یکی از مقامات آژانسی که کشتی را به این شرکت فروخته است، گفت: این نکته درست است که ما کشتی را از طریق مزایده فروختیم اما با تحقیقات همکاری می کنیم و به این دلیل نمی توانیم جزئیات پرونده را ارائه دهیم.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha