۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
داروی وارفارین تولید داخل تا پایان سال وارد بازار می‌شود
رییس سازمان غذا و دارو:

داروی وارفارین تولید داخل تا پایان سال وارد بازار می‌شود

محمدی، رییس سازمان غذا و دارو گفت: داروی وارفارین تولید داخل که یک داروی ضدانعقاد خون است، تا پایان سال وارد بازار می‌شود.

به گزارش بازار، حیدر محمدی روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: وارفارین تنها دارویی است که برای بیماران قلبی، بیماران پیوندی و افرادی که آنژیوگرافی انجام داده‌اند، مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته داروهایی چون آکسابین و ریواروکسابان که اثر مشابهی چون وارفارین دارند، جایگزین آن شده اند و سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دادند، اظهار داشت: در چنین شرایطی و از آنجا که وارفارین در کشور تولید نمی شد، برای بسیاری از شرکت های دارویی هم واردات آن توجیه نداشت.

محمدی یادآور شد: کاهش مصرف این دارو در کشور سبب شد تا در ماه گذشته میلادی پنج میلیون قرص وارفارین از چرخه مصرف خارج شد؛ از سوی دیگر چون مصرف این دارو در کشور محدود است و بیماران برای یک بازه سه ماهه دارو را خریداری می کنند، بنا شد که به صورت مقطعی در چند بازه وارد شود.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد که پایان امسال اولین تولید کننده وارفارین در کشور محصول خود را وارد بازار می کند.

وی درباره آخرین وضعیت تولید شیرخشک نیز اظهار داشت: در دو ماه آذر و دی ماهانه ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در کشور توزیع شد که در مقایسه با ۵ میلیون قوطی ماههای قبل رشد ۲.۵ برابری را شاهد بود.

محمدی با بیان اینکه در دوره ای بازار شیرخشک شاهد کاهش ۲۰ درصدی تولید بود، گفت: در آن دوره بخشی از نیاز بازار از طریق واردات جبران شد و اکنون به مردم اطمینان می دهیم که کمبودی در بازار وجود ندارد.

رییس سازمان غذا و دارو درباره اینکه گفته می شود قیمت دارو افزایش یافته است، اظهار داشت: قیمت گذاری دارو بر اساس مجوز ستاد تنظیم بازار انجام می شود و قیمت دارو در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین است. ژ

وی با بیان اینکه سال گذشته شاهد اصلاح سیاست ارزی حمایتی از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بودیم، افزود: اگر قرار بود این افزایش اعمال شود باید قیمت ها ۷ برابر رشد می یافت اما تنها ۱۰۷ درصد رشد داشتیم که آن هم با پوشش بیمه ای جبران شد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha