۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
ما داریم فقیرتر می‌شویم
وزیر دارایی آلمان:

ما داریم فقیرتر می‌شویم

وزیر دارایی آلمان می‌گوید، کشورش بدون رشد اقتصادی فقیرتر می‌شود و مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهد.

به گزارش بازار، «ما دیگر رقابتی نیستیم. ما داریم فقیرتر می‌شویم، زیرا هیچ رشدی نداریم. ما عقب‌ افتاده‌ایم.»؛ اینها گفته وزیر دارایی آلمان، کریستین لیندنر است.

لیندنر می‌گوید، ناتوانی آلمان در کسب رشد اقتصادی، این کشور را فقیرتر می‌کند و یک دوره طولانی بدون رشد یا با رشد کم، به ناچار پی‌آمدهایی برای غول اقتصاد اتحادیه اروپا خواهد داشت.

اظهارات این مقام آلمانی اندکی پس از آن بیان شد که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) چشم‌انداز تیره‌ای از اقتصاد آلمان منتشر کرد و رشد اقتصادی این کشور در سال جاری را به نصف کاهش داد.

این سازمان رشد اقتصادی آلمان را تنها ۰.۳ درصد برآورد کرده است که بسیار کمتر از ۲.۹ درصد پیش‌بینی شده برای گروه ۲۰ است و حتی از ۰.۶ درصد برآوردی برای منطقه یورو هم کمتر است.

آمار تولیدات صنعتی هم اواخر این هفته منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود که به کمترین میزان از سال ۲۰۰۸ برسد، یعنی زمانی‌که صنعت آلمان به شدت تحت تاثیر بحران مالی جهانی قرار گرفت.

لیندر گفت: «برای من غیرقابل تصور است که دولت هیچ نتیجه‌ای از این تحلیل نگرفته باشد.»

وزیر دارایی آلمان تحقق تمام تعهدات اجتماعی آلمان نظیر «وضعیت موجود امنیت اجتماعی»، پروژه‌های زیست‌محیطی و ضرورت افزایش هزینه‌ها برای تامین امنیت خارجی کشور را تنها به رونق اقتصادی بیشتر منوط می‌داند، نه چیزی غیر از آن.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha