۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
هیچ ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی نداریم
وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی نداریم

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی گفت: اعتقادی به ممنوعیت صادرات نداریم و مسیرصادرات محصولات باز است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: وزرای دولت و خود رئیس جمهور هر هفته یا یک هفته در میان به استان‌های کشور جهت بازدید و بررسی مشکلات و پیشرفت کارها سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه فجر حدود ۱۰۰ پروژه از طرح‌های جهاد کشاورزی با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا در حال بهره برداری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعدادی از این طرح‌ها را نیز ما افتتاح کرده‌ایم تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنایع تکمیلی، تبدیلی، آب و خاک، آبخیزداری است.

نیکبخت عنوان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح برای ۱۵۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال زایی ایجاد شده است.

وی گفت:کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد و ظرفیت بسیار خوبی است و تلاش می‌شود تا در راستای توسعه جهاد کشاورزی این استان جلسات متعددی برگزار و اقدامات لازم انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات گوجه کاران گچساران خاطرنشان کرد: در ارتباط با گوجه فرنگی به صورت خاص و یا در کل محصولات کشاورزی از زمانی که متولی بخش کشاورزی در کشور شده‌ام هیچ ممنوعیتی برای صادرات آنها نگذاشته‌ایم.

نیکبخت بیان کرد: اعتقادی به ممنوعیت نداریم و مسیر صادرات محصولات باز است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های محصولات تامین نیازهای داخلی است سعی شده تولید داخلی را با راهی همچون صادرات حمایت کرد و اولویت صادرات با کشورهای همسایه است، در حال حاضر عوارض صادرات گوجه فرنگی صفر است.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha