۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
تخصیص ۹۵۰ میلیون یورو برای واردات خودرو
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد

تخصیص ۹۵۰ میلیون یورو برای واردات خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون یورو ارز برای واردات خودروهای بنزینی و هیبریدی و بیش از ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات خودروهای برقی تخصیص یافته است.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی امروز در یک نشست خبری در مورد ثبت نام جدید خودروهای وارداتی گفت: بعد از ثبت نام مرحله اول خودروهای وارداتی عرضه خودروهای وارداتی تقریبا از شهریور امسال آغاز شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه دائما تعداد شرکت‌های درخواست کننده واردات خودرو رو به افزایش است، افزود: علاوه بر این میزان واردات خودرو نیز دائما در حال افزایش است.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۷۵۰ میلیون یور ارز برای واردات خودروهای بنزینی هیبریدی و همچنین بیش از ۲۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات خودروهای برقی تخصیص یافته است، البته این میزان ارز هنوز به طور کامل توسط شرکت‌ها تامین نشده است، اما شیب تامین ارز توسط شرکت‌ها افزایش یافته است و بانک مرکزی نیز همکاری خوبی برای تخصیص ارز انجام می‌دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: از بیش از ۳۰ هزار نفری که در نوبت قبل ثبت نام خودروهای وارداتی در نوبت تحویل خودرو قرار داشتند، ۱۲ هزار نفر نسبت به انتخاب خودرو اقدام کردند و برای سایر افرادی که هنوز نسبت به انتخاب خودرو اقدام نکرده اند، یکی - دو دوره دیگر عرضه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد خودروهای تحویل شده وارداتی به متقاضیان اظهار داشت: آمار دقیق در این ارتباط را ندارم، اما حدودا ۴ هزار خودرو تحویل شده است.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha