۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
استقبال ۸۰ کشور از ایران اکسپو
در نشست خبری نمایشگاه ایران اکسپو مطرح شد؛

استقبال ۸۰ کشور از ایران اکسپو

ضیغمی، معاون وزیر صمت گفت: رویداد ایران اکسپو میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

بازار؛ گروه صنعت: در نشست ششمین ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) و همچنین دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا که امروز برگزار شد، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: روز جمعه هفتم اردیبهشت دومین اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا و روز شنبه هشتم اردیبهشت ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورمان و مقامات کشورهای مهمان آغاز به کار خواهد کرد. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از ۸۰ کشور است و ۴۰ کشور با هیأت عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک ‌های صنعتی و دانش‌بنیان ‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در گذشته حوزه‌ های پتروشیمی و فولادی پیشتاز تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد بودند اما برای نمایشگاه امسال حوزه‌های دانش‌بنیان و همچنین صنایع غذایی بسیار مورد توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه تجارت و جهش تولید تیم پایش و پیگیری قرار داده‌ایم تا پس از پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنند و به قراردادهای بلند مدت تبدیل شود.

ضیغمی با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی ما این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد، افزود: با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری در نمایشگاه پیش بینی می‌کنیم در نمایشگاه امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود. بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس حضور دارند.

فراهم سازی شناخت زمینه های تجاری ایران و آفریقا در اکسپو ۲۰۲۴

در ادامه این نشست محمد صادق قنادزاده، معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت، درباره برگزاری اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا، اظهار کرد: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستند، بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفته است.

قنادزاده با بیان اینکه با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد، تصریح کرد: با توجه به ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا و تخصص و دانش فنی ایران در این زمینه، چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به ایران خواهند آمد. علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز طرفین می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در مسئله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha