۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
تولید جهانی طلا در ۲۰۲۴ به ۱۲۴ میلیون اونس می رسد

تولید جهانی طلا در ۲۰۲۴ به ۱۲۴ میلیون اونس می رسد

در شرایطی که ایالات متحده بزرگترین ذخایر طلا را دارد و چین نیز بیشترین تولید را در ۲۰۲۳ رقم زده، انتظار می رود تولید جهانی این فلز گرانبها در سال جاری میلادی به ۱۲۴ میلیون اونس برسد.

بازار؛ گروه صنعت: فلزات گرانبها، جزو با ارزش ترین کالاها در سراسر جهان به حساب می آیند و شناخته شده ترین فلزات از این دست «طلا، نقره و فلزات گروه پلاتین» هستند. آن هم در شرایطی که یک فلز گرانبها می تواند به عنوان یک کالای صنعتی یا به عنوان سرمایه گذاری استفاده شود.

ایالات متحده؛ صاحب بیشترین ذخایر طلا

حوزه های اصلی کاربرد فلزات گرانبها غالبا شامل بخش های فناوری، خودرو سازی، تولید صنعتی و ساخت جواهرات است ضمن اینکه طلا و نقره به عنوان فلزات سکه استفاده می شود و ذخایر طلا توسط بانک های مرکزی بسیاری از کشورهای جهان به منظور ذخیره ارزش یا استفاده به عنوان وسیله بازخرید نگهداری می شود. ایده پشت این رویه این است که ذخایر طلا به امنیت و تثبیت ارزهای مربوطه کشورها کمک می کند.

تولید جهانی طلا در ۲۰۲۴ به ۱۲۴ میلیون اونس می رسد

به طوری که ایالات متحده با ۸۱۰۰ تن، کشوری است که بیشترین ذخایر طلا را دارد و این در یک انبار زیرزمینی در بانک فدرال رزرو نیویورک نگهداری می شود. همچنین روسیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، آفریقای جنوبی و چین تولیدکنندگان اصلی فلزات گرانبها هستند.

تولید طلا در سراسر جهان در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۶ میلیون اونس رسید و انتظار می رود تولید این فلز گرانبها تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۲۴ میلیون اونس برسد

نکته قابل تامل اینکه طبق گزارشات جهانی منتشر شده از جمله گزارشی که اخیرا در سایت آماری تحلیل استاتیستا منتشر شده، تولید طلا در سراسر جهان در دهه گذشته از ۸۴ میلیون اونس در سال ۲۰۰۸ به حدود ۱۱۶ میلیون اونس در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. این در شرایطی است که انتظار می رود تولید این فلز گرانبها تا سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۲۴ میلیون اونس برسد.

چین؛ بزرگترین تولید کننده طلا در ۲۰۲۳

از سوی دیگر طبق داده های آماری، در سال ۲۰۲۳چین بزرگترین تولید کننده طلا در جهان است. این در حالی است که کشورهای «چین، استرالیا، روسیه و کانادا» به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان طلا در جهان از سال ۲۰۲۲ هستند.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha