۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
جلوگیری از اضافه برداشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان سمنان
مدیرعامل آب منطقه ای سمنان خبر داد؛

جلوگیری از اضافه برداشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان سمنان

سمنان- عسگری، مدیرعامل آب منطقه ای سمنان از جلوگیری از اضافه برداشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان طی یک سال اخیر خبر داد.

محسن عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح مصرف و همچنین تقویت منابع آبی استان سمنان بیان کرد: جلوگیری از اضافه برداشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان طی یک سال اخیر از کارهای صورت گرفته در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه از دهه فجر سال قبل تا امسال همچنین ۵۹۴ پروانه بهره برداری اصلاح و تعدیل چاه ها و منابع آب استان سمنان صادر شده است، افزود: این اقدام به مدیریت آب دهی منابع آبی کمک شایانی خواهد کرد.

تعدیل و تعادل بخشی

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه این تعدیل ها سبب شده تا در یکسال اخیر از ۴۷ میلیون متر مکعب اضافه برداشت منابع آبی استان جلوگیری شود، ابراز کرد: تعدیل منابع به مثابه یک راهبردی جدی در استان دنبال می شود.

عسگری با بیان اینکه مدیریت چاه های کشاورزی از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می گیرد، گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند شدند تا بتوانیم جلوی اضافه برداشت از چاه های آب کشاورزی را نیز بگیریم .

وی همچنین با بیان اینکه لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و مسیل های استان سمنان از جمله دیگر اقداماتی است که در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: ۱۸ و نیم کیلومتر لایروبی مسیل ها و رودخانه های استان از دهه فجر سال قبل تا امسال صورت گرفته است.

لایروبی مسیل و رودخانه ها

مدیرعامل آب منطقه ای استان سمنان با بیان اینکه این لایروبی ها نزدیک به ۹۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است، تاکید کرد: کیفیت و کمیت آب دهی مسیل ها و رودخانه ها و منابع آبی روبار از اهداف این طرح محسوب می شود.

عسگری با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم لایروبی و بازگشایی رودخانه ها و مسیل های استان سمنان به میزان بیش از ۳۵ کیلومتر صورت گرفته است، تاکید کرد: ۱۶۰ میلیارد ریال برای این عملیات تاکنون هزینه شده است.

وی از آزاد سازی اراضی بستر رودخانه به مساحت ۳۳ هکتار در استان سمنان طی دو و نیم سال اخیر خبر داد و گفت: ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به طول چهار و نیم کیلومتر از دیگر اقدامات آب منطقه ای سمنان در دولت سیزدهم است.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha