۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
برنامه‌های رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه

برنامه‌های رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه

در بیانیه بانک مرکزی ترکیه تاکید شده که نباید اجازه بدتر شدن انتظارات تورمی داد.

به گزارش بازار، رئیس بانک مرکزی ترکیه، فاتح کاراهان، بر تصمیم خود برای حفظ سیاست "انقباض پولی" لازم تا زمانی که نرخ تورم به سطوحی مطابق با اهداف آن‌ها کاهش یابد، تاکید کرد.

کاراهان در بیانیه‌ای که توسط بانک مرکزی ترکیه منتشر شد، توضیح داد که آن‌ها به دقت انتظارات تورمی و رفتار قیمت گذاری را زیر نظر دارند.

وی افزود: هدف و اولویت اصلی ما تضمین ثبات قیمت‌ها است. در این راستا، ما قاطعانه با تیم قوی خود برای تضمین مبارزه با تورم به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

در این بیانیه آمده است که کاراهان پنجشنبه هفته آینده اولین جلسه را برای اعلام گزارش تورم در سال ۲۰۲۴ در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌کند.

روز جمعه، فاتح کاراهان پس از حفیظه کایا ارکان به عنوان معاون رئیس بانک مرکزی منصوب شد.

فاتح کاراهان، متولد ۱۹۸۲ در ایالت اسکی شهیر، در سال ۲۰۰۶ از گروه‌های مهندسی صنایع و ریاضیات دانشگاه بوغازیجی فارغ التحصیل شد و سپس در سال ۲۰۱۲ فوق لیسانس و سپس دکترای خود را در دانشگاه پنسیلوانیا به پایان رساند.

او کار خود را به عنوان اقتصاددان در بانک فدرال رزرو نیویورک در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. او همچنین به عنوان رئیس مطالعات بازار کار و محصول و مشاور سیاست پولی در همان موسسه تا سال ۲۰۲۲ خدمت کرد. کاراهان که همچنین به عنوان مدرس پاره وقت در دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک کار می‌کرد، در سال ۲۰۲۲ به عنوان اقتصاددان در شرکت آمریکایی آمازون شروع به کار کرد و سپس در نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان اقتصاددان ارشد در آمازون منصوب شد. وی در تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۲ به عنوان معاون رئیس کل بانک مرکزی منصوب شده بود.

کد خبر: ۲۷۱٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha