۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
«بازار آب» در استان سمنان اجرایی شد | تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:

«بازار آب» در استان سمنان اجرایی شد | تعادل‌بخشی سفره‌های آب زیرزمینی

سمنان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از اجرای طرح بازار آب در استان خبر داد و گفت: این طرح به تعادل بخشی سفره های زیرزمینی آب مورد نیاز استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن عسکری در نخستین آیین تبادل سهم‌آب استان سمنان که صبح دوشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی سمنان برگزار شد، از اجرای طرح بازار آب به عنوان یکی از مهمترین طرح های تعادل بخشی به سفره های آب زیرزمینی استان سمنان خبر داد.

وی با بیان اینکه بازار آب به مثابه یکی از مهمترین راهبردهای کاهش مصرف آب در دولت سیزدهم دنبال می شود، افزود: هدف نهایی بازار آب کاهش برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی از طریق افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان اختصاص بخشی از آب صرفه‌جویی شده به حوزه صنعت به منظور کاهش حفر چاه‌های جدید را دیگر هدف و محور بازار آب دانست و تاکید کرد: امروز شاهد نخستین تبادل آب در بازار سهم‌آب سمنان هستیم که در نمایشگاه روایت پیشرفت مرکز استان منعقد شد.

عسگری از اخذ مجوز ایجاد بازار آب برای سمنان خبر داد و ابراز کرد: فعالیت کارگزاری این بازار در سمنان آغاز شده است.

به گزارش بازار فرایند خرید و فروش حقوق دسترسی به آب در بازاری به نام بازار آب تعریف شده که یکی از ابتکارات وزارت نیرو محسوب می شود تا بتواند مصرف آب را مدیریت کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha