۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
احداث کارخانه شمش طلا در خوسف | تولید سالانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا
مدیرعامل اکتشاف معادن و صنایع غدیر اعلام کرد؛

احداث کارخانه شمش طلا در خوسف | تولید سالانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا

بیرجند- مدیرعامل اکتشاف معادن و صنایع غدیر از احداث کارخانه تولید شمش طلا در منطقه خونیک شهرستان خوسف خبر داد و گفت: با بهره برداری از این کارخانه سالانه ۴۰۰ کیلوگرم شمش طلا تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رشید کتال عصر امروز در حاشیه کلنگ زنی کارخانه شمش طلای خونیک اظهارکرد: کار اکتشاف در معدن طلای خونیک از ۲۰ سال پیش آغاز شده و محدوده در اختیار ایمیدرو بوده کهاز دو سال پیش طی قراردادی به عنوان سرمایه گذار متعهد به انجام عملیات اکتشافی شدیم.

مدیرعامل اکتشاف معادن و صنایع غدیر بیان داشت: تا کنون ۱۱ هزار متر حفاری در محدوده انجام شده و این حجم عملیات اکتشافی نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای احداث کارخانه انجام شده تا در منطقه شمش طلا تولید شود ، بیان کرد: با کمک های استاندار، منابع طییعی، آب منطقه ای و صنعت و معدن ۳۳ هکتار زمین در کنار معدن در اختیار گرفتیم.

وی با اشاه به این که تیم پیمانکاری برای اجرای پروژه تا پایان ماه جاری انتخاب می شود، ادامه داد: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروژه بیش از ۲۰ میلیون دلار است.

کتال با بیان اینکه پیش بینی تولید ۴۰۰ کیلو گرم طلا در سال را داریم، عنوان کرد: دو هزار تن در روز خاک معدن با عیار میانگین یک گرم ظرفیت ورودی کارخانه خواهد بود.

وی با اذعان به اینکه تا پایان سال اینده عملیات ساخت کارخانه به اتمام خواهد رسید، افزود: عملیات استخراج را از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهیم کرد.

کتال اشتغال پیش بینی شده برای این پروژه را ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اعلام کرد و افزود: از ظرفیت نیروهای بومی برای کارخانه استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل اکتشاف معادن و صنایع غدیر میزان درآمد سالانه کارخانه را ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد و بیان داشت: تمام تلاش ما این است تا از دانش بومی در استفاده از تجهیزات این کارخانه استفاده کنیم.

رشید کتال گفت: درخواست از استاندار این است بعد از افتتاح پروژه محدوده های دیگر را نیز به این شرکت واگذار کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین منابع اعتباری حقوق پرسنل است، افزود: تلاش ما این است که در بانک های استان به ویژه شهرستان خوسف باشد.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha