۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه در تامین مالی
رئیس سازمان بورس مطرح کرد

پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه در تامین مالی

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: نقش بازار سرمایه در تامین مالی در حال پررنگ‌تر شدن است، اما نیازمند این است که با ابزارهای جدید نیازها را پوشش دهیم.

به گزارش بازار، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: معقوله پژوهش نیازمند توجه بسیار است. بحث پژوهش در بازار سرمایه همواره مورد توجه بوده دلیل آن هم مشخص است. در دهه ۸۰ به ندرت در کارگزاری افراد جوان متخصص دیده می‌شد و مقوله‌هایی که مطرح می‌شد تمام مسائل ابتدایی بازار بود، اما اکنون شرایط متفاوت است.

او افزود: در بند ۲۰ ماده ۷ قانون بازار هم به بحث پژوهش اشاره شده است. ماهیت بازار ما به‌ شکلی است که نمی توانیم بدون تحقیق توسعه‌ای را داشته باشیم. نقش بازار سرمایه در تامین مالی در حال پررنگ‌تر شدن است، اما نیازمند این است که با ابزارهای جدید نیازها را پوشش دهیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: اکنون تقریبا نسبت به ۱۰ سال گذشته در صنعت کارگزاری برای نظارت اتفاق خاصی رخ نداده است. ما در حوزه نظارتی نیازمند نوآوری‌های جدید هستیم. در سازمان بورس هم این اراده را داریم که بودجه پژوهشی را افزایش دهیم.

او گفت: بسیاری از تخلفاتی که در بازار سرمایه رخ می‌دهد ناشی از نبود ابزار است. تا جایی که بتوانیم هدف این است که قبل از تخلف بحث پیشگیری را داشته باشیم. در خصوص قوانین بازار تعداد آن زیاد است و رعایت آن یک مسئله مهم محسوب می‌شود. در نهادهای مالی یک مدیر تطبیق را قرار دادیم. مورد دیگر بحث هم افزایی است که نیاز است این بخش تقویت شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha