۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
گردشگری موسیقی ظرفیتی که مغفول مانده است| موزه های متعدد و بی توجهی راهنمایان صنعت توریسم
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

گردشگری موسیقی ظرفیتی که مغفول مانده است| موزه های متعدد و بی توجهی راهنمایان صنعت توریسم

اصفهان - مهرآور؛ یک کارشناس اقتصاد هنر گفت: برگزاری فستیوال های بین المللی و حتی اختصاص دادن سانس های موسیقی سنتی در اصفهان به گردشگران خارجی در راستای رونق گردشگری موسیقی ضروری است.

تینا مهرآور در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اهمیت به گردشگری موسیقی اصفهان نه تنها به لحاظ تقویت روابط بین الملل حائز اهمیت است بلکه برای نهادینه شدن هنر موسیقی در شهر اصفهان و همچنین زنده نگاه داشتن تاریخ موسیقایی مردم این شهر هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری فستیوال های موسیقی بین الملل و حتی اختصاص دادن سانس های موسیقی سنتی در اصفهان به گردشگران خارجی از جمله کمترین اقداماتی است که مسئولان اصفهان می‌توانند برای احیای گردشگری موسیقی در اصفهان انجام دهند.

کارشناس اقتصاد هنر با اشاره به وجود موزه های موسیقی در اصفهان از جمله موزه ارامنه تاکید کرد: تا به حال کنسرت مختص به گردشگران برگزار نشده است که می توانیم از این ظرفیت بهره ببریم، البته در اصفهان موزه های موسیقی متعددی وجود دارد که اگر گروه خارجی به این موزه بروند امکان اجرای ویژه ای برای آنها وجود دارد و این امر متضمن اطلاع و فرهنگسازی در میان تورها و تورلیدرهای ایرانی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با حضور خواهر خوانده های اصفهان از سال ۹۰ تاکنون اکنون رسیده ایم به حضور محدود خواهر خوانده های اصفهان در جشنواره فیلم کودک و اخیرا هم حضور دو خواهر خوانده اصفهان در نمایشگاه گردشگری و با وجود وعده هایی که شورای شهر و شهرداری اصفهان در ادوار گذشته مبنی بر گسترش مبادلات فرهنگی با برگزاری جشنواره میان اصفهان و خواهرخوانده هایش داده اند اما شاهد هستیم که اصفهان آنچنان با خواهر خوانده هایش مراوده ندارد و از ظرفیت های بی نظیر این شاخه از اقتصاد گردشگری بی بهره مانده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha