۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
امضاهای طلایی جمع‌آوری شد| واگذاری زمین پرفسادترین حوزه‌ها بود
رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور:

امضاهای طلایی جمع‌آوری شد| واگذاری زمین پرفسادترین حوزه‌ها بود

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه شناسایی بسترهای فساد مورد تاکید رئیس جمهور است، گفت: بسیاری از گلوگاه‌های فساد در کشور شناسایی شده است.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور صبح امروز در شورای اداری استان کرمان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و عید بزرگ مبعث پیامبر (ص)، اظهار داشت: در این بهار آزادی یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و همه شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امروز برکات شهادت حاج قاسم را در جبهه مقاومت بیشتر از گذشته احساس می‌کنیم و حاج قاسم در این پیروزی‌ها نقش‌آفرین است، گفت: دشمن حتی از زائران شهید سلیمانی هم هراسان است و شهدای انفجار تروریستی کرمان مظلومانه به شهادت رسیدند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز فرصتی برای خدمتگزاری به مردم برای ما فراهم شده است که باید غنیمت شمرده شود و مراقبت کنیم که از خدمت به مردم دریغ نکنیم، افزود: فرصت‌ها محدود است و باید قدر فرصت خدمتگزاری به مردم را دانست.

وی با بیان اینکه گفتمان دولت سیزدهم گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری است که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است، ادامه داد: همه اقدامات باید مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

درویشیان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم خدامحوری، مردمی بودن، عدالت طلبی و فسادستیزی را با جدیت دنبال می‌کند و محور تمام برنامه‌های دولت است، گفت: اصول ۱۲ گانه پیشگیری و مقابله با فساد را رئیس جمهور ابتدای دولت ابلاغ کردند و بر این اصول هستند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی یکی از این اصول است چرا که یکی از بسترهای فساد عدم شفافیت فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: دولت در شرکت‌های دولتی و بانک‌ها بر شفاف‌سازی تاکید دارد و فعالیت‌ها باید در معرض عموم قرار بگیرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه صورتحساب مالی بیش از هزار شرکت در این دولت در سامانه‌ها منتشر شده است، بیان کرد: شایسته گزینی از مهمترین اصول ۱۲ گانه دولت است و تاکید داریم که کارگزاران دولت مردمی باید شایستگی‌های لازم و تعهد به ارزش‌های اسلامی را داشته باشند؛ ملاک شایستگی است و فرقی نمی‌کند به جایی وابستگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد خط قرمز رئیس جمهور است و در مبارزه با فساد هیچ تعارف و ملاحظه‌ای با کسی نداریم، گفت: فرهنگ‌سازی برای نظارت همگانی را پیگیری می‌کنیم؛ مدیران باید بر زیرمجموعه خود نظارت لازم را داشته باشند و این از وظایف مدیریت است.

درویشیان با اشاره به اینکه هیچ سطحی از سطوح کشور از نظارت مستثنی نیست، تاکید کرد: نظارت را مچ‌گیری و یا عدم اعتماد به مدیران نمی‌دانیم بلکه در جهت پیشگیری از فساد و حفظ مدیر است.

وی با بیان اینکه سهولت فرآیندها بسیار اهمیت دارد و دولت در صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل داشته است، گفت: تلاش زیادی شده که امضاهای طلایی جمع‌آوری شود و خود این مسئله بستر فساد اداری بوده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از فعالیت سالم مورد تاکید شخص رئیس جمهور است و ما برای برون رفت از وضع موجود اقتصاد کشور راهی جز افزایش تولید نداریم، افزود: برخورد قاطع، دقیق و موثر با فساد همواره مورد تاکید دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در هر موردی که زمینه فساد احساس شود جلوی آن گرفته می‌شود و در نمونه‌های مختلفی دولت فساد موجود را گزارش داده است و فرد متخلف را برکنار کرده است، ادامه داد: شناسایی بسترهای فساد مورد تاکید رئیس جمهور است.

درویشیان با اشاره به اینکه بسیاری از گلوگاه‌های فساد شناسایی شده است، افزود: یکی از پرفسادترین حوزه‌ها در بحث واگذاری زمین بود که پنجره واحد زمین در این راستا ایجاد شده است؛ همه دستگاه‌های متولی زمین باید توجه داشته باشند که فعالیت آنها رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از افشاگرانه فساد به مجلس ارائه و تصویب هم شد که گام مهمی برای پیشگیری و مقابله از فساد در کشور است، ادامه داد: اقدامات دولت قابل توجه است اما ضعف در اطلاع رسانی وجود دارد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه رئیس جمهور بیش از ۲۰ سفر خارجی و ۴۵ سفر استانی داشته است، عنوان کرد: در سفرهای خارجی رئیس جمهور بیش از ۲۲۰ تفاهم‌نامه امضا شده که در ایجاد توسعه روابط خارجی کشور بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس جمهور بسیار کاربردی است و مصوبات آن با جدیت و با برنامه زمان‌بندی پیگیری می‌شود، گفت: شورای عالی ورزش کشور در ۱۶ سال گذشته برگزار نشده بود و در این دولت برگزار شد.

درویشیان با اشاره به اینکه آموزش و اطلاع از قوانین برای جلوگیری از فساد بسیار اهمیت دارد و مدیران باید به اینکه نکته توجه داشته باشند، افزود: بخش قابل توجهی از تخلفات و پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود به دلیل عدم اطلاع مدیران از قوانین است.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر بر زیرمجموعه و همچنین دقت به توان، تخصص و تجربه افراد در انتصابات مهم است و در انتصاب مدیران نباید به توصیه‌ها توجه شود، ادامه داد: در برخی استان‌ها این خلأ وجود دارد که نخبگان و دلسوزان دیده نمی‌شوند و نیاز است نشست‌های کاربری با آنها برگزار و نظرات این افراد شنیده شود که حتماً راهگشا خواهد بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم از دستگاه‌های اجرایی در ارزیابی آنها بسیار اهمیت دارد و حتماً باید مورد توجه مدیران باشد و تکریم ارباب رجوع جدی گرفته شود، گفت: پاسخ استعلامات باید به موقع داده شود و مردم را نباید معطل بگذاریم؛ بیشتر گلایه‌های مردمی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین و ساخت مسکن در این دولت بسیار جدی است و مدیران برای خانه‌دار شدن مردم باید اهتمام داشته باشند، افزود: در استان سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی انتظار بیشتری از مدیران است که در تاسی از مکتب حاج قاسم خدمت‌گزار خوبی برای مردم باشند.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha