۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
لوکس گرایی ناشی از سردرگمی، دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد
بازار گزارش می دهد:

لوکس گرایی ناشی از سردرگمی، دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

میرزایی کارشناس صنعت خودرو در خصوص گردهمایی خودروسازان در شهر آفتاب به بازار گفت: این نوع نمایشگاه ها برطبل «لوکس گرایی» و سردرگمی صنعت خودرو بیشتر از گذشته می کوبد که ویترینی مجلل و ناامیدکننده است.

امید محمدی؛ بازار: پنجمین نمایشگاه خودرویی شهرآفتاب امروز به کار خود پایان می دهد، نمایشگاهی که نسبت به سایر گردهمایی ها تفاوت داشت؛ تفاوتی که فقط به دلیل حضور محصولات وارداتی از برندهای هوندا، تویوتا، هیوندای و کیا ایجاد شده بود. وزیر صمت به عنوان متولی صنعت خودرو با سه روز غیبت به این گردهمایی سر زد، عمده محصولاتی که در این گردهمایی معرفی یا به نمایش گذاشته شده بود با چالش های تولید، واردات و تامین ارز مواجه بود. باید منتظر بود و دید که وزارت صمت برای حل موانع عرضه این محصولات به بازار چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.

لوس گرایی ناشی از سردرگمی دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

در پنجمین نمایشگاه خودرویی تهران برند هوندا توسط دو شرکت واردکننده یعنی «معین خودرو» و «اروین خودرو» به کشور معرفی شد

واردات هوندا توسط دو شرکت

در پنجمین نمایشگاه خودرویی تهران برند هوندا توسط دو شرکت واردکننده یعنی «معین خودرو» و «اروین خودرو» به کشور معرفی شد. هر دو شرکت مذکور محصولی مشترک از برند هوندا یا همان ای ان اس ۱ الکتریکی را جهت توسعه حمل و نقل پاک راهی خیابان های کشور خواهند کرد. البته شرکت معین خودرو محصول دیگری از برند هوندا به نام وزل را نیز به زودی عرضه خواهد کرد که می تواند بازار کراس اوورهای موجود در بازار را به چالش بکشد.

لوس گرایی ناشی از سردرگمی دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

گروه خودروسازی فردا در پنجمین نمایشگاه خودرویی شهر آفتاب با محصولات وارداتی خود از برندهای ام جی و جیلی نشان داد که به دنبال سهم خواهی از بازار کشور است

جیلی و ام جی در فردا

گروه خودروسازی فردا در پنجمین نمایشگاه خودرویی شهر آفتاب با محصولات وارداتی خود از برندهای ام جی و جیلی نشان داد که به دنبال سهم خواهی از بازار کشور است. برند ام جی توسط چند شرکت دیگر قرار بود به کشور راه یابد، اما ظاهرا قرعه واردات این خودروساز با کیفیت چینی به نام فردا موتوز افتاده است. این گروه خودروسازی برای تنوع سبد محصول خود برند جیلی را نیز به کشور آورده است، ام جی جی تی و ام جی ۵ در کنار جیلی جئومتر سی و جیلی آزکارا چهار خودرو جدید این شرکت هستند.

لوس گرایی ناشی از سردرگمی دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

سراتو جی تی لاین محبوب بازدیدکنندگان

کوشا خودرو با پنج محصول از برند کیا در نمایشگاه خودرویی تهران حضور داشتت، در میان خودروهای این شرکت، محصول سراتو جی تی لاین بیشتر از سایر خودروها بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود. این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری که می تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند، مجهز است. قدرت تولیدی در موتور به کمک یک گیربکس شش سرعته به چرخ خای جلو خودرو هدایت می شود. پیشتر بازار تی وی به معرفی کامل خودروهای این شرکت در نمایشگاه پرداخته بود.

قوی ترین خودرو برند هیوندای در نمایشگاه تهران النترا بود که با ۱۲۶ اسب بخار قدرت داشت

هیوندای با کرمان در تهران

برند هیوندای توسط شرکت کرمان خودرو به پنجمین نمایشگاه خودرویی شهر تهران آمده بود، از این برند خوشنام کره ای محصولاتی مانند النترا، اکسنت و کرتا در نمایشگاه مذکور حضور داشتند. قوی ترین خودرو برند هیوندای در نمایشگاه تهران النترا بود که با ۱۲۶ اسب بخار قدرت داشت، این خودرو سایر محصولات چینی را می تواند بزودی به چالش بکشد. تمام خودروهای وارداتی معرفی شده در این نمایشگاه مدل ۲۰۲۳ بودند و این مساله بزودی می تواند در بازار خودرو کشور چالش ایجاد کند.

لوس گرایی ناشی از سردرگمی دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

باتوجه به پتانسیل فروش خودرو در بازار کشور متاسفانه کسب سود بیشتر از طریق «سبزشویی» برای برخی از خودروسازان ایجاد شده است

نمایشگاه خودرو تهران؛ ویترینی مجلل و ناامیدکننده

علی میرزایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمایشگاه خودرو تهران بیانگر وضعیت گیج کننده صنعت خودرو است، گفت: فقدان استراتژی و عدم تعهد نسبت به آینده ای سبزتر در محصولات معرفی شده نمایشگاه خودرو تهران کاملا مشهود بود. پشت زرق و برق رونمایی از محصولات کاملا چینی؛ برخی سازندگان داخلی نه با شعار صنعتگر ملی بلکه در مقام یک تاجر حضور داشتند. در این نمایشگاه فقدان روح صنعت خودرو ایران به وضوح حس می شد و عدم اطمینان از معرفی محصولات کاملا ملموس بود و شاید بتوان آن را ویترینی مجلل اما ناامید کننده از صنعت خودرو نامید.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به حضور برخی از خودروهای پر مصرف و سدان های ظاهرا دوستدار محیط زیست در نمایشگاه، بیان کرد: تجار جدید خودرو محصولات خود را به زور به شعار های سبز و پایدار وصل کرده بودند، این سیاست سبب ایجاد سوالات متعدد در اذهان شده است. ظاهرا شرکت های مختلف به دنبال رقابت برای تصاحب سهم بازار خودروهای وارداتی هستند، قیمت های گزاف این محصولات منجربه بیگانگی اکثریت مصرف کنندگان داخلی با شرکت های مونتاژ کننده خودرو خواهد شد.

میرزایی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص مزیت برپایی این نمایشگاه ها در کشور، اظهار داشت: این نوع نمایشگاه ها بر طبل «لوکس گرایی» و سردرگمی صنعت خودرو بیشتر از گذشته می کوبد، باتوجه به پتانسیل فروش خودرو در بازار کشور متاسفانه کسب سود بیشتر از طریق «سبزشویی» برای برخی از حودروسازان ایجاد شده است. براین اساس می توان گفت که برخی از شرکت ها نسبت به تلاش های خود برای محیط زیست اغراق دارند.

لوس گرایی ناشی از سردرگمی دستاورد نمایشگاه خودرو تهران| رقابت خودروهای وارداتی شروع شد

وی افزود: ادعای عجیب و غریب برای استفاده از برق خانگی جهت شارژ بهینه خودرو با هدف بهبود کیفیت هوا در غیاب طرح های ملموس علمی در راستای بهینه سازی انرژی و زیرساخت شارژ هوشمند، دلیل دیگر برای بیان سردرگمی بیشتر شرکت های حاضر در این نمایشگاه بود. عرضه برخی از محصولات چینی در این نمایشگاه تفسیر جشن گرفتن برای موفقیت های صنعتی چین را داشت.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد برقی سازی بدون هدف دولت سیزدهم با فقدان استراتژی صنعتی به خبرنگار بازار توضیح داد: شرکت های خودروساز به جای سرمایه گذاری جهت ساخت آینده ای بهتر، منافع کوتاه مدت تجاری خود را در اولویت قرار دادند. عدم تعهد واقعی به خودروهای برقی در کنار عدم دستورالعمل روشن از سوی متولیان صنعت خودرو تلاش های صادقانه برخی از سیاستمداران و صنعتگران را برای حمل و نقل پاک به چالش می کشد. با گذشت زمان و افزایش تیراژ خودروهای برقی سیاستمداران و مصرف کنندگان، شرکت های مدعی دوستدار محیط زیست را مجبور به پاسخگویی و ایجاد بحران سردرگمی بازار خواهند کرد.

میرزایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی براینکه وضعیت خودروسازی در آینده مثبت خواهد بود، گفت: با در نظر داشتن صرف بودجه های هنگفت جهت حضور بی هدف در نمایشگاه های مختلف خودرویی کشور، امید به تغییر سیاست و حرکت در مسیر صحیح خودروسازی وجود دارد. دستیابی به این امر مستلزم تمایز واضح بین تلاش های واقعی و اهداف سود آور کوتاه مدت است، شفافیت و مسئولیت پذیری در سراسر صنعت باید دوباره احیا شود. بدون اقدام قاطع، احتمالا خودروسازان خارجی به ویژه چینی ها بی سر و صدا به تسخیر بازار داخل ادامه دهند و صنعت خودرو ایران را بدون مقصد مشخصی هدایت کنند.

وی افزود: کشور ما سه مزیت ویژه دارد که برخی از صنعتگران نسبت به آن غافل هستند، نخست اینکه غول انرژی جهان است، دوم اینکه فعلا بزرگترین خودروساز غرب آسیا شناخته می شود و نهایتا پتانسیل علمی به لطف فارغ التحصیلان دانشگاهی دارد. با در نظر داشتن این که مردم مشتاق نوآوری و خلاقیت هستند، نمایشگاه های خودرویی می تواند محلی مناسب برای آموزش و هدایت مصرف کنندگان جهت استفاده و ترویج خودروهای پاک باشد.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha