۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
ضرورت یکپارچه شدن بیمه‌ها
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد

ضرورت یکپارچه شدن بیمه‌ها

ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: برای حفظ منابع نظام سلامت و افزایش نظارت بر خدمات ضرورت دارد بیمه‌ها یکپارچه شود.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر افزود: سازمان بیمه سلامت حامی پوشش بیمه‌ای کشور است و از زمانی که این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت قرار گرفت، تامین کننده مالی و مجریان سلامت توانستند تا عمق روستاها و شهرستانها، خدمات خوشه‌ای در کل کشور را با پوشش بیمه ارایه دهند.
وی ادامه داد: اصل پیشگیری بر درمان مقدم است و معاونت پیشگیری در سازمان بیمه سلامت با این هدف راه اندازی شده است تا از بیماری افراد جلوگیری شود و هزینه‌ها در نظام سلامت مدیریت شود.

ناصحی گفت: یکپارچه کردن بیمه‌ها و تجمیع منابع مالی در کشور در حال تقویت است و در بیمه‌ها به این سمت می‌رویم تا اعتبارات در یک منبع واحد و تامین کننده واحد ارایه شود تا اثر بخشی هم افزایش یابد در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد منابع سلامت هدر می‌رود و این رقم در کشور ما بیشتر است و تجمیع منابع کیفیت و نظارت خدمات را بالا می‌برد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام پوشش ۸۵ میلیونی جمعیت کشور از بیمه گفت؛ در دوران کرونا هم تجربه خوبی بدست آوردیم و همه بالقوه بیمه شدند و این قانون پس از کرونا توسعه یافت تا دسترسی مردم به خدمات افزایش یابد.
وی گفت: در پوشش دهک‌های پایین سه دهک اول بالغ بر ۶ میلیون در ۱۴۰۱ و دو دهک دیگر در سال۱۴۰۲ با جمعیت بالغ بر۱۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

ناصحی ادامه داد: وظیفه ما ایجاد بیمه پایه در خور شان مردم است و البته با بیمه جامع و کامل فاصله داریم، اما امکان این هست به صورت مجازی و بدون مراجعه حضوری همه بیمه شوند.
وی گفت: بیمه مادران باردار و شیرده و فرزندان آنها تا ۵ سالگی با سطح ۹۰ درصدی در مراکز دولتی و تعرفه عمومی غیر دولتی فراهم شده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha