۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
۹۰درصد تجهیزات پالایشگاه‌های پارس جنوبی بومی سازی شد
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

۹۰درصد تجهیزات پالایشگاه‌های پارس جنوبی بومی سازی شد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۹۰ درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز پالایشگاه‌های سیزده گانه این مجتمع گازی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است.

به گزارش بازار، احمد باهوش روز یکشنبه اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۳ طرح از سوی شرکت‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان تایید و داخلی‌سازی ساخته شده است.

وی افزود: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی، رتبه نخست کشور را میان زیرمجموعه‌های وزارت نفت به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پاس جنوبی یادآور شد: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به سازندگان و دانش‌بنیان‌ها سبب شده پارسال ۱۷۶ کالای مهم و حیاتی توسط سازندگان ایرانی در این مجموعه بزرگ نصب، راه‌اندازی و داخلی سازی شود.

وی ادامه داد: با توان و دانش فرزندان ایرانی در ۹ ماه سال جاری نیز، ۴۵ کالای بسیار کلیدی ساخت سازندگان و تولیدکنندگان داخلی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بومی‌سازی و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است.

باهوش تصریح کرد: توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع متخصص درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده و این مسیر با قوت برای عزت و سربلندی کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند با شناسایی نیازهای مهم و راهبردی این مجتمع عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارکرد: این مجموعه بزرگ گازی کشور با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان ضمن بهره‌مندی از ظرفیت قانون تولید بار اول، رتبه نخست را طی چهار سال اجرای این برنامه در میان شرکت‌های دولتی کسب کرده است.

وی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون، ۴۲ طرح زیربنایی و استراتژیک تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال کرده است که بیش از نیمی از آنها مورد تایید نهایی و اجرایی قرار گرفته و مابقی طرح‌ها در حال ارزیابی و مراحل نهایی را طی می‌کنند.

باهوش گفت: برای اجرای این طرح‌ها که شامل کالاها و تجهیزات حیاتی و بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی هستند با ۱۷ شرکت دانش بنیان قراردادهایی از نوع ساخت بار اول مبنی بر قانون جهش تولید منعقد شده است.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha