۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
پیش‌بینی سقوط بهمن در نیمه شمالی ایران
سازمان هواشناسی هشدار داد

پیش‌بینی سقوط بهمن در نیمه شمالی ایران

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گرم شدن هوا در روزهای آینده از احتمال سقوط بهمن در استان‌های نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است. از بعد از ظهر امروز، مناطقی از آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی مناطق آذربایجان‌شرقی، بارش پراکنده برف و باران و وزش باد دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه با عبور امواج تراز میانی جو از بخش‌های غربی کشور، علاوه بر این مناطق، شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، بارش باران و برف و وزش باد شدید دارند. همچنین در این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

گودرزی توضیح داد: استان‌های ساحلی خزر و اردبیل در یک تا دو روز آینده، وزش بادهای گرم جنوبی و افزایش دما دارند. چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور، جو آرام است.

وی نسبت به وقوع بهمن در نیمه شمالی کشور به دلیل روند افزایش دما، هشدار داد و گفت: تا سه شنبه روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی شده است که احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات البرز وجود دارد.

به گفته گودرزی، آب‌های جنوب کشور تا سه‌شنبه مواج و متلاطم است. امروز تهران افزایش وزش سرعت باد را دارد و بیشینه دما در کشور به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

کد خبر: ۲۷۱٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha