۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
اگر به داد صنعت نرسیم، واحدهای تولیدی بیشتری تعطیل می شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اگر به داد صنعت نرسیم، واحدهای تولیدی بیشتری تعطیل می شود

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از قصور بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به بخش صنعت و معدن می گوید اگر به داد صنعت نرسیم، واحدهای تولیدی که با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، نیز تعطیل خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به روز ملی صنعت و معدن و اقدامات لازم برای رونق تولید، گفت: اگر چرخش صنعت بچرخد، بسیاری از مشکلات کشور مانند بیکاری، کمبود ارز، تورم و... رفع خواهد شد، این در حالی است که به جای حمایت از صادرات که یکی از پایه های اصلی جهش تولید است، از واردات پشتیبانی شده و وارداتچی ها با کارشکنی از رونق تولید جلوگیری می کنند.

انتقاد از قصور بانک ها در حمایت از صنایع کشور
نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قصور بانک ها در حمایت از صنایع کشور، افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی به رفع مشکلات صنعت و معدن اختصاص یابد در حالیکه این رقم در سال های گذشته به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ناکارآمدی برخی قوانین، بر اصلاح آنها تاکید کرد و ادامه داد: کمیسیون های تخصصی مجلس باید با تنقیح، قوانین زائد و دست و پاگیر را حذف کرده و در صورت نیاز به سراغ تصویب قوانین جدید روند.

اگر به داد صنعت نرسیم، تعطیلی واحدهای تولیدی بیشتری در راه است
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر به داد صنعت نرسیم، واحدهای تولیدی که با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، نیز تعطیل خواهند شد، اضافه کرد: بانک ها بدون توجه به شرایط کشور، به سراغ تملکِ دارایی واحدهای تولیدی بدهکار می روند، در واقع نه تنها از پرداخت تسهیلات خودداری می کنند بلکه به دنبال استرداد وام های پرداختی گذشته در شرایط کنونی نیز هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تامین سرمایه در گردش، تسهیلات صادرات، اجرای قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار، تامین مواد اولیه و... را جزو اصلی ترین مولفه ها برای ارتقا وضعیت صنعت و معدن کشور دانست.

کد خبر: ۲۷٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha