۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
مشاغل خانگی علامت تجاری دریافت می‌کنند
سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت:

مشاغل خانگی علامت تجاری دریافت می‌کنند

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد گفت: مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، در راستای رونق اقتصادی کشور و افزایش فعالیت­‌های تولیدی و خدماتی، علامت تجاری دریافت می‌کنند.

به گزارش بازار، سیامک اسلامی روز شنبه خطاب به متقاضیان حقیقی و حقوقی علامت تجاری، اظهار داشت: مطابق بند ۵ ماده ۱۱۱ آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال ۱۳۸۷، از متقاضیان حقیقی و حقوقی علامت تجاری، درخواست می‌شود مدارک خود مبتنی بر فعالیت در حوزه ذی ربط را ارائه دهند تا علامت تجاری به فعالان واقعی کسب و کار، تعلق گیرد و زمینه تمایز محصولات و خدمات آنان فراهم شود.

وی افزود: با توجه به لزوم حمایت از مشاغل خانگی و در راستای پیگیری و برگزاری جلسات مشترک اداره ثبت علائم تجاری و ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی بنا شد، درخواست متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسط اداره ثبت علائم تجاری بررسی و در صورت انطباق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی، ثبت رسمی علامت انجام شود.

اسلامی اضافه کرد: مجوزهای پشتیبان مورد پذیرش، مربوط به فعالیت‌های «صنایع دستی، فرش دستباف، برخی شاخه‌های هنری، پرورش گل و تولیدات گیاهی، صنایع نساجی و پوشاک و سراجی و نیز برخی شاخه‌های صنعت و خدمات» است.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بررسی مجوزهای پشتیبان به صورت استعلام الکترونیکی برخط (وب‌سرویس) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha