۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
امکان نظارت میلیونی بر صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی فراهم شد
وزیر اقتصاد:

امکان نظارت میلیونی بر صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی فراهم شد

وزیر اقتصاد گفت: قرار شد صورت‌های مالی تمام شرکت‌های دولتی در اختیار عامه مردم قرار گرفته و امکان نظارت میلیونی توسط عامه مردم فراهم شود.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی روز شنبه (۱۴ بهمن) در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان وزارت اقتصاد با آرمان‌های امام راحل، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شاید یکی از مهمترین مسایلی که در منظومه فکری و عملی امام خمینی (ره) برای ما درس آموزی باید داشته باشد، مساله اتکا به مردم و نقش آفرینی مردم و بازگرداندن امور به چیزی است که خواست و منفعت مردم در آن باشد نه گروه‌های خاص، جریان‌های مشخص و منفعت‌های اقلیت.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: آنچه که جریان‌ساز انقلاب بوده، همان‌ها نیز تداوم بخش انقلاب اسلامی هستند.

خاندوزی افزود: تلاش ما در وزارت اقتصاد این بوده که در حد توان خود این میراث گرانقدر امام راحل را در تصمیم‌ها و سیاست‌های خود، متجلی کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا، تصمیمات و سیاست‌هایی را در پیش گرفتیم که دسترسی آحاد مردم به اعتبارات و تسهیلات یا نقش آفرینی مردم در بخش‌های لازم از جمله مدیریت و تصمیم گیری را تسهیل کند، اضافه کرد: تصمیمات در حوزه مشارکت دادن مردم در مدیریت و تصمیم گیری درباره سهام عدالت، برای اولین بار در حال رخ دادن است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در جاهایی که نیازمند رسیدگی، نظارت، اطلاع رسانی و شفافیت جریان های اقتصادی است مانند انتشار صورت‌های مالی، اقدامات مثبتی انجام شد به طوری که قرار شد صورت‌های مالی تمام شرکت‌های دولتی در اختیار عامه مردم قرار گرفته و امکان نظارت میلیونی توسط عامه مردم فراهم شود.

خاندوزی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته از میراث مردم‌داری در حوزه اقتصاد دور افتاده بودیم که امیدواریم این اقدامات به بازگشت به ریل اصلی و نزدیک شدن به آرمان‌های امام خمینی (ره) کمک کند.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha