۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
پرداخت ۹۲۶ میلیارد ریال غرامت کشاورزی در مازندران
مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران خبر داد؛

پرداخت ۹۲۶ میلیارد ریال غرامت کشاورزی در مازندران

ساری- حیدرنژادیان، مدیر امور شعب بانک کشاوررزی مازندران گفت: طی سه سال گذشته ۹۲۶ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی در استان پرداخت شده است.

هوشنگ حیدرنژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بانک کشاورزی در جغرافیای استان مازندران ۱۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۱۵۰ هزار فقره را در بخش های مختلف زراعت، دامداری، باغداری، طیور، شیلات و آبزیان و صنایع تبدیلی کشاورزی پرداخت کرده است، گفت: بانک کشاورزی توانسته اقدام مهمی را در تولید، اشتغال و کارآفرینی در مازندران ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه عمده تسهیلات بانک کشاورزی به دلیل ماهیت تخصصی عمدتا در بخش کشاورزی پرداخت می شود، افزود : ۸۹ درصد منابع اعتباری بانک در بخش کشاورزی است.

حیدرنژادیان با عنوان اینکه ۷۳ درصد رشد را در تعداد پرداختی تسهیلات و ۸۱ درصد در مبلغ پرداختی تسهیلات به دولت قبل داشتیم، تصریح کرد: در سال گذشته ۶۰ هزار فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۸۲ هزار میلیارد داشتیم که هم به لحاظ تعداد، بیش از ۱۰۰ درصد بوده و هم به لحاظ مبلغ بیش از ۱۰۰ درصد تحقق برنامه را داشتیم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران با اعلام اینکه در طرح مردمی سازی یارانه ها که یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم بود تنها بانک کشاورزی فعالیت می کرد، تاکید کرد: با پرداخت ۹ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش، فراهم آوردن امنیت غذایی را در استان عهده دار بودند.

مکانیزاسیون بخش مهم کشاورزی است

وی مکانیزاسیون را مهمترین بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: با نگاه خاص بانک کشاورزی به این عرصه در طی ۲ سال اخیر ، بیش از ۳ هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی از محل منابع داخلی بانک پرداخت شد.

این مسئول با اذعان به اینکه بحث گلخانه ها یکی از مهمترین اولویت های کلان دولت و بخش کشاورزی در کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال تسهیلات احداث گلخانه در شعب بانک کشاورزی استان مازندران پرداخت شده است.

حیدرنژادیان با عنوان اینکه بحث اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم از مواردی بوده که مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد : بیش از هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به تعداد ۲ هزار و ۳۸۹ نفر از واجدین شرایط پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی مازندران یادآور شد: هفت هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در شعب بانک کشاورزی به تعداد شش هزار و ۹۷۸ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم ، مصوبات سفر ریاست جمهور به مازندران بوده که خوشبختانه بانک کشاورزی مازندران این تعهد را به صورت ۱۰۰ درصدی به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پرداخت کرده است.

این مسئول گفت: در بحث کمک به خسارت دیدگان کشاورزی، ۶۵۶ میلیارد ریال به تعداد هزار و ۸۸۵ فقره از این ظرفیت استفاده شده است.

وی افزود : ۱۰۱ هزار و ۹۷۴ فقره بیمه نامه در مازندران صادر و طی سه سال گذشته ۹۲۶ میلیارد ریال غرامت به خسارت دیدگان کشاورزی استان پرداخت شده است‌.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha