۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
آبرسانی به روستاهای مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی
در مراسم امضای تفاهم بسیج سازندگی با آبفا مطرح شد

آبرسانی به روستاهای مناطق محروم با همکاری بسیج سازندگی

جانباز، مدیرعامل آبفا گفت: آبرسانی به روستاهای مناطق محروم کشور با همکاری سازمان بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمیدرضا جانباز در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی افزود: در این تفاهم نامه مناطق کمتر توسعه یافته تحت پوشش خدمات آبرسانی بصورت سیار و احداث شبکه قرار خواهند گرفت. وی با بیان اینکه کارگروه‌های استانی اجرای این تفاهم نامه در استان‌های مختلف کشور، تشکیل شده است گفت: در این تفاهم نامه بخشی از اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان بسیج سازندگی تامین خواهد شد و آبرسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار در ۲ سال آینده عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کشور با اشاره به آبرسانی به روستاهای کشور با اجرای طرح احداث مجتمع‌های آبرسانی از سال ۹۳ افزود: با اجازه‌ی مقام معظم رهبری برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، طرح احداث ۹۲۴ مجتمع آبرسانی روستایی با جمعیت ۱۰ میلیون نفر آغاز شد که تاکنون ۷.۷ میلیون نفر از خدمات این مراکز بهره‌مند شده اند.

جانباز با بیان اینکه در این طرح روستاهای بیش از ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار داشتند گفت: با توجه به نیاز سنجی‌های انجام شده در کشور، روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز از خدمات این طرح برخوردار شدند.

وی با اشاره به پیشگام بودن شرکت آبفا کشور در اجرای تبصره ۱۸ قانون با موضوع اشتغال افزود: در این تفاهم نامه‌ امضا شده بین وزیر نیرو، وزیر رفاه کار و امور اجتماعی و بانک عامل، ۲ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص تسهیلات به جوانان مستعد با موضوع تامین آب شرب، در نظر گرفته شده است که متقاضیان می‌توانند با دریافت وام کم بهره و امضای قرارداد با شرکت‌های آبفا اقدام به تامین آب شرب در بخش‌های مختلف کنند. مدیرعامل شرکت آبفا کشور با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی فرصت مناسبی برای تحقق این فعالیت است اضافه کرد: ۵۰ درصد از اعتبار این طرح از صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد آن توسط بانک عامل تامین شده و بودجه آن در بانک وجود دارد در این راستا سازمان بسیج سازندگی می‌تواند با معرفی جوانان مستعد امکان ایجاد اشتغال را برای آنان فراهم کند.

وی با اشاره به کاهش تعداد روستاهایی که آبرسانی سیار برای آن‌ها انجام شده است گفت: با بارش‌ها و طرح‌های عملیاتی شده در این بخش تعداد روستاهایی که بصورت سیار آبرسانی شده اند از بیش از ۶ هزار روستا به ۴۴۰۰ روستا کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۷٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha