۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
وزارت صمت برای فروش خودرو برقی مصوبه اعلام نکرد| زیان خودروهای برقی نیامده شروع شد
خبر اختصاصی بازار:

وزارت صمت برای فروش خودرو برقی مصوبه اعلام نکرد| زیان خودروهای برقی نیامده شروع شد

براساس اطلاعات دریافت شده خبرنگار بازار وزارت صمت تاکنون مصوبه فروش خودروهای برقی را اعلام نکرده است و فعلا عرضه این محصولات با قیمت آزاد در حد وعده باقی مانده است.

امید محمدی؛ بازار: وزارت صمت با سکان داری عباس علی آبادی با سرعت به سمت خودروهای برقی پیش رفت، این درحالی است که وزارت صمت هنوز مقدمات عرضه این خودروها به بازار عرضه نکرده است.

براساس اطلاعات دریافت شده خبرنگار این رسانه، فروش های خودروهای برقی در کشور سه چالش اصلی ناشی از کوتاهی وزارت صمت دارد؛ نخست اینکه وزارت صمت تاکنون مصوبه ای برای فروش خودروهای برقی اعلام نکرده است، این درحالی است که وزارت صمت بارها خبر از آزادسازی قیمت خودرو داده بود.

دوم اینکه وزارت صمت تاکنون تفاوتی میان قیمت گذاری خودروهای بنزینی و برقی قائل نشده است. این مسئله نه تنها سبب عدم توسعه خودروهای برقی می شود، بلکه رشد فروش این خودروها را متوقف می کند.

سوم اینکه خودروسازانی که محصول برقی تولید می کنند با زیان ناشی از عدم سوددهی مواجه هستند. چرا که خودروهای بنزینی برای تولید کننده سود ۱۷ درصدی دارند، اما خودروهای برقی به دلیل هزینه مارکتینگ چنین سودی را تجربه نخواهند کرد.

در پایان باید اشاره داشت که سال آینده احتمالا ۲۰ هزار دستگاه خودرو برقی راهی بازار شود، باتوجه به اینکه وضعیت فروش سامانه این محصولات چندان مشخص نیست شاید بزودی شاهد عدم تحقق برنامه های برقی سازی به دلیل کار شکنی بدنه وزارت صمت بود.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha